View Single Post
Sexy as fuck.
Mozzie's Avatar
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Bra innlegg. Ikke alle har noe valg å ta når det gjelder den sosiale biten. Om angsten stikker dypt nok så er selv det å hente posten ett problem for enkelte, og det er ikke bare bare å "ta ett valg". Men er enig 100% i det du skriver om det økonomiske, jeg har vært igjennom både namsmann og inkassogjeld selv, men som du sier så må man bite tenna sammen og jobbe seg gjennom det. For min del gikk det noen år med beinhard prioritering, guds lykke jeg er gjeldsfri i dag. Men noe luksus må man unne seg. For noen er det ett pålegg til brødskiva de liker ekstra godt, gjerne en god middag på lørdagskvelden, eller for noen er det sigaretter. Ut over det så er jeg helt enig i alt du skriver.

Det kan bli mye for en ensom sjel og se smørbrødlisten med tiltak som må til for å få det bedre, og det i seg selv kan være demotiverende og ekstremt overveldende.

Mitt poeng er at om man begynner i det små, om det så er pitte pitte lite, så er man litt lenger enn man var, og det kan inspirere til ett steg til. Ellers så skriver du fornuftig mozzie, jeg liker stilen din.
Vis hele sitatet...


Men du sier til TS at både piller og sigaretter er greit å fortsette å holde på med i hans tilfelle nå. Ergo vil ingen forandring skje og TS vil helt garantert ende opp med å kun kjøre seg lengre ned og distansere seg mer fra samfunnet generelt. Skal han kutte ned på næring eller husrom da for å få økonomien til å gå rundt? Tvangsinnkrevning er en form for straff og dette er en erfaring og matematikken går ikke opp om ihvertfall ikke en av tingene kuttes ut.



Det å basere livet sitt på Lotto er også så ufattelig uintelligent at jeg ville personlig blitt glad om en person klasket det skriftlig i øynene mine og fikk meg til å endre kurs for ønsketenking og virkelighet er to forskjellige ting. Og Lotto kjøper man kun om man går i pluss allerede hver måned - alt annet blir dumt.