View Single Post
Sexy as fuck.
Mozzie's Avatar
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Jeg går bare på nav visst jeg går tom for penger ca. 2 uker før neste utbetaling.
Som sagt tidligere går jeg ikke til nav hver måned og gjorde det aldri før namsmannen kom og tok 4000,- av trygden hver måned.
Vis hele sitatet...
Og mesteparten om ikke alt av de 4000,- henter du inn igjen hvis du ikke sløser med pengene dine på piller og sigaretter, er du ikke enig i det? At du blir trekt av namsmannen betyr at du har vært økonomisk dum over tid og derfor blir dem tvangsinnkrevd. Det er ikke storsamfunnets ansvar å fylle opp pengepungen din for tapet du vil få av luksusgoder på grunn av dette. Alle har ett økonomisk ansvar og du må ha misligholdt det for å havne i situasjonen du er i nå.


Det eneste du kan gjøre i din situasjon er å slutte for på et tidspunkt vil ikke din måte å leve på fungere og dette må du innse. Tar du grep idag vil du raskere få en sunn økonomi hvor du har rom for å nyte disse godene - det har du ikke idag. Det er ett rent tapsprosjekt å fortsette sånn som du gjør nå og neste måned vil ikke bli noe bedre av å fortsette slik du gjør. Du kan få ett fint liv om du spiller kortene dine rett.