View Single Post
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Hvor mye har du tjent på Norsk Tipping, og tror du livet ditt magisk vil fikses om du vinner 300 000 på lotto? Se deg litt i speilet - Du kontaker NAV fordi du har så lite penger at du ikke kan kjøpe mat men velger heller å bruke disse på rus. Vinner du penger vil du bruke disse på nettopp rus også - så jeg tror faktisk kontakten din på NAV er lei av din mangel på viljestyrke til å faktisk endre din situasjon.



Vi vokste opp med "kjedelige" ting som skolegang osv nettopp for å lære oss at vi må stå på for å få ett behagelig liv. Vi er ikke her for å leve i luksus 24/7, alle mennesker som har en ambisjon om å bli noe og være attraktiv vet at man må pushe seg selv for å skape ting.


Slutt å leve uintelligent så kanskje livet er noe helt annet om 5 år.
Vis hele sitatet...
Jeg er i minus og det er litt usannsynlig at jeg vinner 300.000 eller mer.
Men det er mulig og gir meg en viktig ting: Håp.

Vinner jeg så mye så vil det gå til å betale ned gjeld og jeg vil ha 1-2 år med relativt god inntekt.
Jeg vil nok bruke litt mer på rus, men ikke mer enn kanskje ett par ekstra tusen per måned.

Mest bruker jeg nå på Valium og disse pillene bruker jeg til nedtrapping med et mål om å seponere.
Resten brukes på Oxy, som jeg er avhengig av. Men jeg trenger ikke mer enn noen piller per måned.

Det er tydelig at du aldri har vært skikkelig avhengig av ulovlige rusmidler eller alkohol. Så ikke uttal deg om noe du ikke vet noe om, som om det bare er å slutte.

Jeg har flere psykiske lidelser og går på ung uføretrygd. Det beste som realistisk kan skje med meg er at jeg får en såkalt god død.

For meg er det ikke noe håp om å faktisk oppnå noe spesielt, som en jobb eller lignende (jeg er 29 og har aldri vært i jobb). Det er alle rundt meg enig i, spesielt NAV legen som sørget for at jeg fikk gå over på uføretrygd etter å ha gått på AAP. Samme med fastlegen og andre statsansatte rundt meg.

Det er en grunn til at jeg bruker rus, det er ikke for morroskyld.
Sist endret av einsteindragon; 22. oktober 2023 kl. 18:32.