View Single Post
Høres ensomt ut om du er eneste aktive. Du er ene og alene kongen på haugen med alle rettigheter for administrasjon og drift? Hvordan organiseres moderering mot et felles mål, om noen? Kudos!

Hvis man skulle vært ved lag for å lage en ny funksjonalitet på forumet for å følge mer med i tidene i form av måter å bruke forumet på, hvordan står vi da? Utvikling av incentiver for aktivitet for å nevnte ett punkt? Tenker naturligvis ikke å gjøre forumet til facebook, reddit eller nettsiden tidligere kalt twitter, men det virker som det er "noe" som står litt, i min mest erbødigste beskrivelse, stagnert? Ikke at jeg har noen forslag på sparket, men tenker litt i retningen hvor forumet har tenkt seg i forhold til videreutvikling av sitt potensiale? Jeg tror at det er potensielt ganske stort, i all den tid det later til at desentralisering er mer interressant enn sentralisering i den vide verdensveven. Sentralisering av våre kommunikasjonsplatformer har opplevd sin eksponensielt økende kurve og jeg tror vi har gått over i dens sigmoid, og den "boblen" (i mangel av en bedre beskrivelse) vil sprekke før eller siden om den ikke allerede har det. Det er mye godt her, men tror en del av kapasiteten svinner hen. Det håper jeg ikke blir fullkommen!

Er naturligvis passelig klar over at endringer krever energi og den energien nesten må komme fra en plass, og det betyr av de som styrer skuta. Den energien er ikke nødvendigvis gratis, og hvem som til slutt betaler for den er muligens ganske flytende. At administrasjonen står for alle disse punktene (utvikling, finansiering og ansvar) er selvfølgelig urealistisk. Din tid koster tross alt noe, og per i dag koster den deg kanskje mest.

Eller er jeg nå rent rablende i mine egne fantasier?

Vindaloo: kjuagutt. Den likte jeg. Ikke hørt om før, takk!
Sist endret av Hilbert; 20. oktober 2023 kl. 03:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.