View Single Post
Sitat av venstrehook Vis innlegg
Hvorfor kan de ikke skape sine egne arbeidsplasser i Gaza da? Det er jo ikke rart de må gjennom sjekkpunkter for å entre Israel når historikken er som den er (gjentatte selvmordsbombere og angrep på sivile). Israel må ta forholdsregler. Og hvorfor retter du ikke ditt sinne mot deres muslimske brødre i Egypt som holder grensen stengt? Hvorfor ikke rette hat mot Libanon der 200.000 palestinere har yrkesforbud i yrker som juss, medisin etc.
Sannheten er jo at nabolandene ikke akkurat virker keen på å hjelpe palestinerne noe særlig selv. De er mer opptatt av å hate på israel
Vis hele sitatet...
Om det er så enkelt så får du sende de en mail og forklare idiotene da.
Sannheten er at omtrent ingen land klarer å opprettholde en god økonomi uten å handle med de rundt en, langt mindre et så lite og kompakt område som Gaza.

Ja det er en viktig bit å få med at ingen Muslimske land, selv ikke Egypt som har grense mot gaza slipper de inn. Skulle gjerne hatt mer internasjonalt press på de lederne som nekter å åpne grenser/gi hjelp. Kynikeren i meg mener de, som Hamas, bruker sivilbefolkning som et spillkort i denne kjipe konflikten, da muslimer er like interessert i Jerusalem som jødene er.

Vel, for å "slippe meg løs" litt så må jeg innrømme at tanken om å teppebombe visse muslimske stater gir meg en halvfet en i buksa, så er ikke det særlig realistisk. På samme måte får jeg lyst til å smekke til ekstremistreligiøse, både jøder, kristne, muslimer, hinduer. Det er bare tåpelig digresjon, men hva kan man gjøre? Rette kritikk mot en okkupasjonsmakt.
Med det sagt så kan Hamas brenne i hælvette, jeg snakker om sivilbefolkningen i Gaza, de stakkarene som sitter mellom barken og veden, de som egentlig bare vil leve, men du tror vel at alle er hamas supportere og fortjener det de får.