View Single Post
Sitat av venstrehook Vis innlegg
Du mener altså det er helt innafor å drepe sivile. Ok, da melder jeg meg ut av denne diskusjonen. Du er hjernevasket, og det er umulig å nå inn til deg uansett.
Vis hele sitatet...
Det har jeg ikke sagt i det hele tatt. Det er dine ord. Jeg prøver ikke å forsvare noe som helst - men forklare hvorfor ting er som de er. Det må vel være greit - uten at du bruker hersketeknikker som "hjernevasket" og som det er "umulig å nå inn til deg". Vi diskuterer - og det må være lov å argumentere for sitt syn - uten at vi graver oss ned i hver vår skyttergrav. Generelt er holdningen din en tendens jeg ser mer og mer her på Freak, men også generelt i Norge. Den offentlige debatten har blitt snevrere - da folk begynner å anklage hverandre. Det må være mulig å ha en debatt - der en skiller mellom sak og person. Har du argumenter for ditt syn - så la meg høre. Fortell meg hvorfor det Israel gjør er greit - belær meg om hvorfor de ikke også er "bestialske dyr" som må bli besvart med samme mynt. Ellers kan du spare deg for hersketeknikker.

Det er det som er problemet med at konflikten begynner i feil ende og hele saken blir til om en fordømmer Hamas som en terroristorganisasjon eller ikke. Teknikken som du benytter deg av er den samme som vestlig media benytter seg av. Videre gjetter jeg at VG og Dagbladet er dine eneste informasjonskilder - da narrativet du selger kunne ha vært tatt rett ut av BBC sin håndbok.

Konflikten startet ikke med Hamas. Den startet med okkupasjonen - den startet med overgrepene og okkupasjonen som Israel startet med. Her skal vi få se noen par bilder.

Nå skal du få se når konflikten virkelig startet. Her bør fordømmelsen starte - og ikke andre veien rundt. Israel bør og må bli kalt for den staten den er.


Husker du at VG og Dagbladet inngående har snakket om at journalister som ble drept?


Eller har de nevnt Israel sin bombing av ambulanser?


Eller massearrestasjonene som Israel gjennomfører mot uskyldige barn hver dag?



Eller hva med denne stakkars tenåringen som tisset på seg av redsel?



Eller de palestinske barna som ble satt i bur av israelske soldater?



Eller de ydmykende slusene som palestinere må gjennom hver eneste dag, bare for å komme til jobb?



Her bør fordømmelsen starte - og siden du bruker ord som "hjernevasket", så kan jeg vel kaste ballen rett tilbake. Jeg vet ikke hvem av oss som er "hjernevasket". Men en ting er klart - det er Israel som er "bestialske dyr" og ikke andre veien rundt.

Sitat av Kastebort Vis innlegg
Finnes ingen forsvar mot terror satt i system over så mange år. Skulle alle som avgir landområder som følge av tap drive med storstilt terror mot de som erobret dem hadde det ikke vært fred noen plass i verden.
Vis hele sitatet...
Tolker jeg deg riktig? Mener du virkelig at en bare skal overgi seg til okkupasjon og kolonisering. At en virkelig bare skal godta å blilukket inne i verdens største fengsel?. At en bare skal akseptere å bo under Apartheid?. Bra ikke Nelson Mandela lever mer - han ville ha snudd seg i graven.

Og det er ikke noe "tap" - Israel ble dannet ved masse fordrivelse og vold. Dette lenge før araberstatene i området gikk til "krig". 700 000 mennesker ble fordrevet fra sine hjem, sine hus. Disse bor i flyktningleirer rundt om i verden- disse har rett og krav å få komme tilbake til sine hjem.
Sist endret av ItBoy1234; 14. oktober 2023 kl. 10:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.