View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nei det stemmer ikke, både psykiatri og enkelte somatiske lidelser kan gjøre at folk mister jobben, jobber som krever helseattest. For psykiatritilfeller vet jeg om folk som har mistet jobben som trailersjåfør grunnet psyk.problemer fordi de ikke fikk ny helseattest. Og psykiatri gjorde også at to sjømenn ikke fikk nye helseattest og dermed mistet jobben.

Slik jeg ser det er det ganske vilt å ta jobben fra folk. Ofte er jobben en stor del av hvem et menneske er, deres identitet er knyttet til jobben og den livsstilen jobben bidrar til. Jeg tror slikt bidrar til at folk som sliter havner lengre ned i grublerier og gjør det ennå vanskeligere å bli frisk. Så kan man si at de kan jo bare søke andre jobber. Ja jo kanskje det, men nå mistet de jo jobben fordi de slet psykisk, så da er det kanskje ikke å forvente at de skal klare å ta det skrittet nå, og da kan utenforskapet og isolasjonen som fort blir en følgesvenner for folk utenfor arbeidslivet gjøre dem ennå sykere.
Vis hele sitatet...
For min del vil jeg helst slippe suicidale lastebilsjåfører på veiene.
Noen ganger er det jo akkurat det folk trenger tenker jeg, da det kan være vanskelig å ta tak i ting i livet sitt for å få det bedre. Ufrivillig karriere bytte.