View Single Post
Jeg har gjort dette, altså overført små summer per måned fra bla. Revolut. Til slutt kommer banken og spør om hva de stammer fra og vil kreve dokumentasjon på det du sier stemmer. Ellers risikerer de å bli medskyldig i hvitvasking av penger. Noe som kan gi de bøter på over 100 millioner.

Så bare overfør fra utlandet visst pengene er legite.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Sant nok. Men vil de spørre om slike små summer? 10k+ forstår jeg, men høres jo rart ut og bruke såpass tid på noe så lite.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg pleide å overføre maks 3-4000 per gang.

Nekter du eller ikke kan dokumentere så risikerer du at de sier opp kundeforholdet. Hendte med meg i over 10 ulike banker. Fordi de krevde fra meg å sende dokumentasjon som jeg ikke lenger hadde eller som i praksis var umulig å innhente og overlevere til de. Altså, når det var snakk om lovlige penger som stammet fra kryptovaluta.

Første gangene dette hendte så ble jeg både irritert, sint, frustrert og redd. For jeg hadde regnet med at norske banker ikke bare kan si opp kundeforholdet sånn uten veldig god grunn. Og at de iallefall kan bevise at noe illegalt har skjedd.

Og etter at DNB kjøpte Sbanken så fikk jeg email fra de om at jeg ikke fikk lov til å bruke kontoen til å kjøpe eller selge krypto, selv om jeg aldri gjorde noe ulovlig. Jeg bare kjøpte til lav pris og solgte til høy pris.
Gjør jeg det og det blir oppdaget så sier de opp kundeforholdet mitt. DNB har alltid vært verst på dette punktet.

Jeg har også fått sagt opp kundeforholdet mitt hos Revolut. De sa ingenting om grunnen. Men opplagt at det var fordi jeg brukte kontoen til å kjøpe og selge krypto. Og når banker eller firmaer som coinbase og localbitcoins.com nekter å si grunnen så er det alltid pga. Krypto.
Noe som får meg til å tenke at de ikke egentlig har lov til å si opp et kundeforhold på så lite grunnlag. Spesielt når jeg ikke har gjort noe ulovlig.
Kjøp og salg av krypto var en av veldig få type jobber jeg kan jobbe med. Pga. Min mentale helse + Aspergers Syndrom.
Sist endret av einsteindragon; 29. september 2023 kl. 20:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.