View Single Post
Storm Shadow / SCALP EG leveres i forskjellig varianter, også hva rekkevidde angår. Jeg er ikke sikker på hva Ukraina har fått, men det står følgende på https://root-nation.com/no/ua/articl...adow-scalp-eg/. "Storm Shadow / SCALP EG er turbojetdrevet og har en rekkevidde på opptil 560 km, men eksportvariantene deres er begrenset til en rekkevidde på 250 km." Den som lever får se hva som skjer med broen. Håper den ligger på havets bunn innen kort tid, uansett.

34 offiserer ble drept, inkludert sjefen for Svartehavsflåten. Ytterligere 150 okkupanter ble såret, melder Ukrainas spesialstyrker på sosiale medier mandag, skriver AFP.

Nå begynner det å dra seg til, hvis nå denne meldingen er korrekt. Hvis så, kommer det vel til å regne misiler over Ukraina en stund nå. Jeg så forresten en norsk militæreksper som mente Russerne er i ferd med å gå tom for den type missiler som har vært benyttet til nå. Dette grunnet sansjoner og produksjonskapasitet.
Sist endret av oggen; 25. september 2023 kl. 13:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.