View Single Post
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Vi navigerer alle på livets landevei utifra de referansepunktene vi har, på godt og vondt. Kanskje henger jeg meg opp i fylla og kanskje er det fullstendig feiltolkning fra min side? Er det helt feil spiller det vel egentlig ingen rolle for ts? Jeg skriver jo ikke det jeg skriver av ondskap, tvert imot jeg skriver det fordi jeg ønsker ts skal få kontroll over det hun har slitt med i en lengre periode.

Leser dere det jeg skrev ser dere også at jeg ikke tror den kampen hun skal ta er enkel, og jeg ber henne også om å få noen til å stå i hennes hjørne av ringen i den kommende kampen. For hun vil trenge støtte, og hun vil trenge at noen er der når ting blir vanskelig.

Jeg unnskylder ikke det jeg sagt her i denne tråden, for det er sagt i beste mening. Men jeg er samtidig åpen for at jeg overtolker basert på mine personlige opplevelser og erfaringer. En six pack om dagen er kanskje ikke allverden for mange av dere, for en som har levd side om side med en som drev på akkurat sånn vil jeg si at det er omtrent 6 for mange.

Jeg snakket med store bokstaver for å trenge inn, trenge gjennom forsvarsverk og ubevisste bortforklaringer som kommer rett fra ryggmargen når en snakker om drikking med noen som drikker for meget. Ts velger selv hva hun gjør fremover. Men dette kan bli et vendepunkt, eller det kan bli nok en gang der hun valgte å ikke ta tak i problemene sine.
Vis hele sitatet...
Du får kudos hos meg for refleksjonsevnen her, og samtidig skal jeg ta selvkritikk for å ha gått ut vel hardt her. Det er jo noe som ligger eget hjerte nært, og en blindsone jeg selv nok har.

Jeg skjønte også at du jo sa det du sa for å rekke ut en labb, og det var jeg nok ikke god til å erkjenne her jeg var noe varm om øra. Min intensjon var i likhet med din god, jeg ønska bare å belyse andre aspekter av problemstillinga til TS (som jeg, på bakgrunn av egen fortid og problematikk) opplever som viktig.
Jeg blir nok i overkant engasjert i sånt, så takk for at du er så kul at du tar mitt synspunkt inn også. Da kan ikke jeg være noe dårligere, for på sett og vis har du jo rett. Det er jo i alle avhengiges interesse å slutte før heller enn siden, for konsekvensene for en selv og de rundt blir ikke mindre ved å forsvinne lengre inn i det hullet.
Satt pris på denne utvekslinga, jeg lærte også noe!