View Single Post
Sitat av Drugsarebadmkey Vis innlegg
Scenarioet er at jeg har en kompis på besøk og en dame jeg holder på med. Jeg er trøtt og ønsker å legge meg. Når jeg sier jeg skal legge meg ønsker jeg at du skal bli med.
Vis hele sitatet...
Hvor vanskelig er det å si det når det er det man vil? Flertallet vil ikke ha en partner som sitter klistra på deg 24/7 uten egen vilje og er man full og trøtt er det godt å legge seg alene. Hadde en jeg holdt på med vært sliten og trøtt og gått å lagt seg klokka 12 hadde jeg tenkt at jeg ikke skulle forstyrre når det ble gitt uttrykk for å ville være alene og ingen sa noe om at jeg skulle bli med. Ikke så mye som "kom babe, la oss gå å legge oss" eller en sms fra soverommet engang.

Sitat av Asket Vis innlegg
Jeg hadde nok reagert selv, dessverre. Kall meg pussy.
Vis hele sitatet...
Sitat av magnet Vis innlegg
pussy her også, hadde nok drette i dama ; )
Vis hele sitatet...
Ikke pussies, men usikre og kontrollerende. Om dere har så liten tillitt til kompisene deres og til damer trenger dere seriøst hjelp. For det er det frykten som går igjen i tråden her ser ut til å handle om at noe dumt skulle skje i stua mellom de to. Er det alltid pulings som står i hodet på dere når dere drikker eller prater med en av motsatt kjønn? Den seksualiseringen gjelder ikke for alle nemlig, mange klarer helt fint å snakke og drikke med motsatt kjønn helt platonisk og bare ha en hyggelig prat med nytt bekjentskap.

Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Med en gang menn har preferanser så er de kontrollerende om de ikke firer på det. At du går rett på at han prøver kontrollere deg er så jævli typisk kvinnfolk at jeg blir kvalm.
Vis hele sitatet...
At du blir kvalm av at damer har et liv utenom mannens vilje sier mye om deg.

Mener du at å bestemme når et annet voksent menneske skal legge seg og bedrive sosial kontroll, også silent treatment og ghosting som som straff etterpå for at man ikke fikk bestemme over den andre, det er ikke kontrollerende? En spade er en spade ass. Og som om ikke kvinnfolk har fått kasta kontrollerende stempel etter seg for å reagere på mye mer berettigede ting som å ikke like at typen henger med tidligere sexpartnere, drar på guttetur på strippeklubb og bordell eller reagerer på at barnefar heller vil dra på fylla lille julaften enn å være i god form for å feire jul med familien.

Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Sjøl har dere tusenvis av krav til en mann for at de ska være god nok, men med en gang en mann har krav og standarder selv så er de "kontrollerende"
Vis hele sitatet...
Det er veeeeldig stor forskjell på preferanser som når kvinner ønsker at mannen er snill, renslig og har livet på stell og det at en mann forventer at dama skal være den lydige disiplinerte bikkja di, ikke snakke med andre av motsatt kjønn og ikke få bestemme over seg selv.

Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
bare fordi du som kvinne ikke evner å skjønne hvordan mannehjernen fungerer.
Vis hele sitatet...
Du vet at når du bruker sånne formuleringer som at kvinner ikke evner å skjønne, at det bare lyser misogynist og nedlatende kvinnesyn av deg ikke sant? Ikke at det ikke gjør det av de andre tingene du skriver men altså kom igjen, er det virkelig den scumbagen du vil være å snakke om kvinner som tilbakestående og mindre intelligente bare fordi noen setter grenser for at menn behandler de dårlig. Veldig god måte å opprettholde undertrykkende holdninger på men det der funker bare blandt andre som har like ræva kvinnesyn som deg. Normale folk ser hvordan du er helt ute å sykler. Det mannesynet ditt er heller ikke helt på g når du snakker som om menn er usikre, ikke klarer å kommunisere, aggressive, følelsesmessig avstumpa kontrollerende stakkarer by nature som alle må føye seg etter ellers blir det bråk liksom.. Det er heller du som individ som ikke forstår deg på menneskehjernen her.

Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Det røde flagget så langt er deg. Sånn at du er klar over det.
Vis hele sitatet...
Bruh, DU er et rødt flagg.

Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Tydeligvis har du problemer med å vise respekt
Vis hele sitatet...
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
For menn, så er respekt en måte å vise kjærlighet på
Vis hele sitatet...
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Respekterer du ikke meg, eller jeg må bruke tid på å få deg til å respektere meg, så kan du like greit gå en annen plass å være.
Vis hele sitatet...
Respekt blabla men at menn også må respektere kvinnen er helt fjernt for deg tydeligvis

Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Nåh, ts har konkludert med at exen er narsissist, og nåværende flørt er kontrollerende, så vet ikke hvem som ikke har så mye til overs for hvilket kjønn jeg...
Vis hele sitatet...
Så kvinner som blir utsatt for mishandling av menn og som snakker om det og setter grenser for det er mannehatere? Må si du tar virkelig topscoren på klassisk misogyni og kvinneundertrykking i denne tråden

Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Sorry, men akkuart det der fyrer meg så inn i helvete å høre.
Vis hele sitatet...
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Hat hvem du vil for min del, det driter jeg i Har du energi å bruke på den type bortkasta følelser, så er det bare å slå seg løs.
Vis hele sitatet...
Ganske ironisk den kommentaren der i siste quote når det er nettopp hat og aggresjon du har brukt energi på i flere innlegg i denne tråden.

Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
har også vært igjennom mitt, og for min del (som mann) er forskjellen på nå og yngre er at jeg enkelt og greit ikke finner meg i like mye.
Vis hele sitatet...
Nettopp, hvorfor støtter du ikke det samme når det gjelder kvinner? Ts har vært gjennom et mishandlede og kontrollerende forhold før, hvorfor skal hun godta de samme tendensene igjen? Hvorfor er det galt å ikke finne seg i sosial kontroll, nedrakking, falske beskyldninger, silent treatment, en som driter på følelsene dine og ikke engang har nok respekt for en de har hatt en intim relasjon med til å avslutte på en ordentlig måte?

Sitat av NodSquad Vis innlegg
Håper ting løser seg ts
Vis hele sitatet...
Løsningen er å drite i hele typen. Finnes nok av fine, trygge og gode menn der ute. Når man har vært gjennom et traumatiserende forhold er det ekstra viktig å sette grenser tidlig ved ugrei oppførsel i nye relasjoner for hjernen tiltrekkes ubevisst det kjente og vurderer ikke automatisk hvorvidt det er bra eller dårlig for deg så det er noe du aktivt må reflektere over og vurdere for å ikke utslette deg selv i destruktive forhold men heller ta avstand fra de før man er for dypt i det.

Sitat av Nysgjerrig 73 Vis innlegg
Ikke så bra nå lengre, fordi jeg gikk rett tilbake til slik jeg drakk før jeg møtte han. Jeg var ærlig med han og sa jeg hadde en plan om å kutte å da sa han at han ønsket å hjelpe meg. Nå ser det ut for at jeg må klare det alene og han må også lære seg norsk og skrive søknader alene...
Vis hele sitatet...
Det er ikke bra å være så avhengig av andre for å skape seg en bedre livsstil. Han kunne ikke reddet deg eller endret deg, det må komme fra deg selv uansett og mye lengre enn tre uker før du falt rett tilbake igjen. _abc_ har et godt poeng om det var drikkingen som var saken her, det hadde vært mer forståelsesfullt å kutte deg ut om problemet hans var at du drakk alkohol når du hadde sagt at du ønsket å gjøre noe med alkoholproblemet ditt, men de grunnene han bruker er urimelige og tegn på at han er en du burde holde deg unna.

Også er det noe med det at for å få en god relasjon bør man helst være på et godt sted i livet også og jeg tror det er en god idé å fikse opp i egne problemer før du begynner å blande deg med andre med sine problemer. Det forholdet der hørtes dømt ut til å feile før eller siden uansett og at dere har nok med hver deres. Det høres også ut som at dere egentlig hadde snakket om å ikke legge så mye i det siden dere snakket åpent om forskjellig livssituasjon og ble enige om å bare kose dere ilag som betyr så lenge det varer og ganske løst og useriøst i mine øyne. Vent med kjærlighet og sånn til ting er bedre for deg og vær mer varsom med hvem du velger og at livssituasjonene må passe bedre sammen