View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av noguhso Vis innlegg
Det blir noen kronasjer ut av et sånt forbruk. Du poster under anonym bruker, kunne du sendt meg en PM?



Her er du litt utenfor "fun fact" da dette er fullstendig feil. Jeg tar det forgitt at du vet hvordan depot er laget og hvorfor vi har designet dette. Ved å knuse/ødelegge depot så gjør du ingen ting. Morfinsulfatpentahydrat blir bundet med med det som gjør Hydro/oxygencodon til en depot versjon av oxynorm...
Det er veldig fint hvis du aner hva du snakker om før du gir "tips" til resten av oss og forumet generelt. Det er ikke farlig den feilinformasjonen du spar ut, men heller langt fra sannheten



Jeg mener... Jesus Christ man. Hvilke quotient av intellekt har enkelte av brukere her? Det er trist og tragisk hvor tamme og ødelagte enkelte er når de tror på det pisset her. Jeg blir matt og skammer meg over å være norsk når jeg leser ting som dette
Vis hele sitatet...
Du qouter deg selv på slutten. Hvorfor svarer du Einstein med samme setningene som noen kastet mot deg i går? At du poster mye feilinformasjon, som ikke nødvendigvis er farlig, men likevel feil…?

Depoteffekten blir ødelagt av å knuse pillene til ett pulver. Magesyren tar seg av resten.
Ingen av pillene du nevner opprettholder noe av depoten etter å bli knust opp, mulig det finnes andre piller der virkestoffet er kapsulert inni mikro/nano layers av noe, men det er en grunn til at for eksempel Aduvanz er Deksamfetamin med Lysin knyttet til selve molekylet, istedenfor noe som tilsettes pillen.

Sitat av noguhso Vis innlegg
Helt fair at vi er uenige i dette men depot skiller deg fra instant release på den måten at virkestoff er bundet til stoffet som gjør det til depot. Det er ikke mulig å skille dem da de er smeltet sammen og du kan for det ikke ødelegge noen depot effekt, strukturen til legemiddelet er det samme. Det er fortsatt en grunn til at du egentlig ikke skal tygge/knuse dette for en kraftigere effekt og depot kommer alltid i en høyere konsentrasjon da det skal tappes litt og litt fremfor å slippe ut alt med en gang
Vis hele sitatet...
Nope.

Depot kommer med samme mengde virkestoff som andre instant-release preparater(med mindre annet er spesifisert på innpakningen)
I en 200mg dolcontin er det totalt 150mg morfin base, og 50mg sulfat(pentahydrat). 75mg i en 100mg’s. Dolcontin, Malfin og lignende inneholder alle morfinsulfat, og da er 1/4 av vekten alltid sulfatet, i følge felleskatalogen.

De eneste preparatene som inneholder «mer» er plastre. Både fentanyl og buprenorfin. Disse inneholder høyere konsentrasjoner siden man kaster plasteret når man har hatt det på så og så lenge, og da er det som regel over 50% av virkestoffet igjen.

En depot-pille derimot, de er laget for å frigi medisinen jevnt over en periode på 12 timer feks, med individuelle forskjeller. For eksempel Concerta, som har modifisert frisetning. I selve skallet finner man en dose med instant-release Metylfenidat, og så slippes resten ut over en bestemt periode. Jo mer fuktighet den trekker inn den ene siden, jo mer Metylfenidat skyver den ut den andre, men allikevel inneholder den ikke mer enn det som står på esken.
Hvis den inneholdt mer enn det, så måtte det stått på esken, for eksempel;
Dolcontin 10mg/hr, 10 hour tablett.
Concerta 5.4mg/hr 10 hour formulation
Eller noe i den duren… så vil det også stå den totale mengden «pillen» inneholder.
Men, siden ting ikke passerer gjennom hele systemet på så kort tid, så ville pillene medført denne ekstra effekten som du nevner, men det stemmer jo ikke.

Aner ikke hvor du har fått denne feilinformasjonen fra, men jeg opplever dette som veldig kritikkverdige utsagn fra deg. Du burde gå noen runder med deg selv før du svarer folk her inne, for informasjonen du gir blir presentert på en måte som gir inntrykk av at det stemmer, selv om det er helt bak mål.



Virker som du sliter veldig med kritikk. Den gjør deg veldig ukritisk og rask på avtrekkeren. Livsfarlig når du deltar på ett forum der store deler av postene kan knyttes til at folk lurer på ting knyttet til inntak av X substans(er).