View Single Post
Sitat av Fomo Vis innlegg
INGEN har kommet med juridiske kilder som støtter deres sak, men forventer at jeg kommer med det, så her har dere en fagartikkel om behandlingsgrunnlag: https://juristen.no/fag/2022/02/faga...ADopplysninger

Takk til deg ivar for en meget deleverdig og original skildring.

Takk for meg, Freak! Siste tråden og posten jeg oppretter
Vis hele sitatet...
Du skjønner vel at ingen bryr seg like mye som deg? Flott du stikker, kommer ikke til å savne deg. Lykke til til den nye leieboeren som blir så uheldig å betale huslånet ditt (en liten stund i alle fall) :=)

Sitat av Fomo Vis innlegg
Jeg har snakket med fire advokater, inkludert eksperter fra Huseiernes Landsforening i dag, og det er enstemmig bekreftet at videoovervåking under visninger er ulovlig.

I henhold til lovverket, må slik overvåking ha et lovfestet behandlingsgrunnlag for å være tillatt. Argumentet om beskyttelse av personlige eiendeler holder ikke mål, siden det er huseier som er ansvarlig for tilsynet under visningene. Dermed mangler man et gyldig behandlingsgrunnlag for overvåkingen. Så, det er ganske klart og tydelig at dette ikke er tillatt.

Jeg ønsker ikke at en kriminell familie skal bruke kamera med mikrofon, under visninger hvor man potensielt oppretter leiekontrakt. Personnummer og andre sensitive opplysninger kan komme på avveie.

Rævhull-kommentaren er bare unødvendig.
Vis hele sitatet...
Sikkert unødvendig ja, enig der. Omtrent litt mindre unødvendig enn å kontakte 4 advokater og huseierenes landsforening pga man er så feig og konfliktsky man nekter ta en enkel samtale med den det gjelder. At det jeg skriver stemmer, det skal du ikke nekte på, husk vi kjenner deg på hvordan du fremstiller deg selv her.
Sist endret av mr.roundtree; 12. september 2023 kl. 19:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.