View Single Post
Men da må du også se at å be noen gå vekk fra en etablert standard vil gjøre ting mer komplisert og mindre brukervennlig? Det finnes, som vi har demonstrert, ferdige løsninger for pdf bibliotek. Men du vil at han skal finne opp hjulet på nytt og endre et vanlig cms for en oppgave det egentlig ikke er designet for.
Vis hele sitatet...
Såvidt jeg husker fra en annen tråd fra samme nick så er dette smale saker. Lokale krefter som har publisert innen et smalt felt og har fokusert lokalt. Siden de nå har alle publikasjoner vil de gjøre dem tilgjengelige. Og på bakgrunn av det tenkte jeg vel at ts valgte pdf av bekvemmelighetsgrunner. Rett fra scanner til pdf og ferdig ferdig.

Jeg forslo jo på ingen måte at hjulet skulle finnes opp på nytt. Du vet at html er en veldig gammel standard den også? Og du vet at alle kan lese websider på sine dingser uten at de trenger lasten ned adobe reader eller tilsvarende? Om publikum er gamliser med begrenset datakunnskap er det vel ingenting som er enklere enn å trykke en link også kan de velte seg i lokale saker årevis tilbake. Uten at det henger på en prosess som laster pdf og suger ressurser fra systemet. Og hva skjer med ressursbruken når flere pdf åpnes samtidig eller på små skjermer? Da må gamle skjelvehender scrolle,osv osv.

Hva bruker til sammenlikning lite ressurser, er nesten sømløst å bla fram/tilbake er så enkelt i bruk at alle kan det og som bruker mindre systemressurser? Webgrensesnitt.

Jeg stopper argumentasjonen nå. Det var kun et forslag. Ts kan gjøre whatever. Og du kan gjøre whatever. Dette er på ingen måte viktig for meg og folk velger uansett det de føler er best for dem i øyeblikket.
Sist endret av _abc_; 7. september 2023 kl. 14:31.