View Single Post
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Dueh jeg vet veldig godt at pdf er en etablert standard. Men jeg vet også at indeksering, søk og ikke minst håndtering av pdf for sluttbruker ofte er mer komplisert enn et helt ordinært webgrensesnitt fra en database i et cms system. Cms er lett for de som orker å sette av litt tid til å sette seg inn i det.
Vis hele sitatet...
Men da må du også se at å be noen gå vekk fra en etablert standard vil gjøre ting mer komplisert og mindre brukervennlig? Det finnes, som vi har demonstrert, ferdige løsninger for pdf bibliotek. Men du vil at han skal finne opp hjulet på nytt og endre et vanlig cms for en oppgave det egentlig ikke er designet for.


Sitat av _abc_ Vis innlegg
Pdf er flott til sitt bruk, men jeg ville definitivt ikke valgt pdf for dette formålet. Dette er dog ikke mitt prosjekt så jeg legger ikke inn noe innsats hverken i argumentasjon eller innsats, jeg bare ga mine synspunkter på valget av pdf formatet.
Vis hele sitatet...
Men du gir ingen god grunn til hvorfor han skal droppe å bruke en etablert standard annet enn at du personlig synes det er en dårlig løsning,så forslaget ditt overkompliserer hele problemstillingen.

Jeg kom over Koha nå, vet ikke om TS har sjekket ut det, de påstår å være et komplett opensource management system for bibliotek
Sist endret av Expialidocious; 7. september 2023 kl. 14:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.