View Single Post
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Har faktisk tenkt en stund at hodet føles tungt å holde oppe... Det gir nok litt mening det du sier, men samtidig føler jeg meg ikke svak i muskulaturen i resten av kroppen.
Jeg løfter og dytter og drar og hopper og klatrer uten problemer.

Finnes det en målestokk, en slags bmi, for hvor sterk man burde være i forhold til alder og kroppstørrelse? Som jeg kan prøve meg mot på gymmen for eksempel.

Den nerven som eventuelt ligger i klem, vil det være pga svak muskulatur?
Vis hele sitatet...
Det du nevner med at hodet kjennes tungt å holde oppe får meg til å tenke at det kan være verdt det for deg å få dette sjekket opp ordentlig. Det kan være mye, men det er også noe mange med prolaps beskriver.

Jeg mener ikke at du er svak, jeg mener at muskulaturen bare ikke er like sterk som den kanskje burde på visse deler av ryggen din. Hvis du for eksempel er ganske muskuløs på framsiden av kroppen, som store brystmuskler, så må muskulaturen på baksiden av kroppen være sterk nok til å holde igjen disse også, hvis ikke så driver bare musklene dine å jobber imot hverandre.

Ja, det med nerver i klem kan komme av det blant annet. Jeg er neimen ikke sikker på om det finnes noen målestokk på det, men en fysioterapaut for eksempel vil jo se hvordan det står til rimelig kjapt.