View Single Post
Sitat av CharterSvein Vis innlegg
Men virker som mange alkoholikere og gambling avhengige klarer å holde på en jobb. Hvorfor er det så akseptert at når noen misbruket noe ulovlig er de plutselig ikke i stand til å ha mer ansvar enn et lite barn?
Hva tenker dere om at narkomane må pushes til å jobbe? Gjør vi dem en bjørnetjenste? Er Dette bare urealistisk vas?
Vis hele sitatet...
Hva i all verden underbygger du dette våset med? Såkalte "narkomane" finnes på kryss og tvers av den sosiale rangstigen, og graden av funksjonsevne varierer veldig. De fleste narkomane i min omgangskrets har respektable jobber og fremstår uttadd ressurssterke. Jeg er selv en narkoman med 5-årig universitetsutdanning og en respektabel jobb. Selv om sykdommen forringer livskvaliteten min, bidrar jeg i samfunnet på lik linje med andre.

Når det er sagt, finnes det narkomane som er så dypt fanget i avhengigheten at de ikke fungerer på noe plan. Disse er blant de mest syke og sårbare vi har i samfunnet, og trenger all den hjelpen de kan få. Mange av dem sliter med psykiske tilleggsdiagnoser og andre problemer som følge av en livsstil preget av bunnløs lidelse. Er det disse du mener skal tvinges ut i jobb?

Mulig du bare troller, men ettersom jeg vet at disse fordommene og holdningene eksisterer i beste velgående , klarer jeg ikke å la det gå upåpekt hen.