View Single Post
Sitat av *pi Vis innlegg
Overraskende er det ikke, nei. Det er ca 15 år siden jeg sluttet å bli overrasket over hvilke leieforhold studenter finner seg i.

Du spurte om det var risikabelt, vi svarer ja. Du spurte om du hadde sikkerhet i depositum, vi svarte nei. Do with that information as you please.

Det går jo stort sett bra. Det gjør det for utleier også. Men det er selvsagt bedre å bare skyve risikoen for den lukrative businessen sin nedover på de mest naive og uerfarne kundene.
Vis hele sitatet...
Klart er det risikabelt, men dette er med folk jeg kjenner inn og ut. Virker som at folk tror at de skal ruinere hele leiligheten og stikke etter den første mnd. Samtidig har vi også en kontrakt innad i gruppen(for sikkerhet), som kan brukes juridisk.

Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Bare 10-15 år? Det er da ingenting. Gått på samme smell som du kommer til å gå på, men dette er 20-25 års vennskap forduftet.

Har du 4-5 personer i backup også, som du stoler 100% på? Noen må ta plassen til den som stikker.

Uansett, kjør på. Det kan gå, men sannsynligvis ender du opp med en rimelig dyr lærepenge.

Få heller en av de andre til å stå som ansvarlig.
Greier du ikke det, så vet du allerede hvor dere står.
De stoler ikke på deg eller de andre.
Hvorfor skal du stole på dem?
Vis hele sitatet...
Det virker som at du i bunn og grunn tviler på vennskapet i seg selv, ikke leieforholdet. Du tror at iløpet av disse 12 mnd med leie, så vil det skje en eller annen konflikt, som gjør at jeg havner i gjørma? Eller sliter du med og stole på mennesker generelt?

Hvorfor skal jeg ikke stole på dem? De har ikke bevist noe for at jeg skal ikke skal gjøre det. Uskyldig til det motsatte er bevist, er det noe som heter.
Sist endret av klattus; 9. august 2023 kl. 11:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.