View Single Post
Du finner nok ut av det ts, men jeg tror du skal forsøke å lese tråden en gang til. Uten at du tar ting personlig. Tror ikke folk svarer deg for å rakke ned på deg.

Men det du skriver om at du nesten føler deg angrepet tror jeg ikke er korrekt, eller "sier sure ting om meg" var vel det du sa ordrett. Det er vel mer det at du er ganske bombastisk i noe av det du skriver. Feks det du skrev om tjukkaser og alkoholisme. Kanskje litt ufint å sprekke bobla di nå som du skal ut på sjekker'n men det er faktisk ikke slik at alkiser alltid har "ølvom" er tjukke eller at du på andre måter kan se det på de. Alkiser kommer i alle farger og fasonger, noen er tynne, andre atletiske og noen tjukke eller overvektige. Mange alkiser kan kjøre på i et tiår eller to før det starter å vises litt at de har levd hardt. Du går også ganske friskt ut å kaller endel for søppelmennesker og stygge og jeg husker ikke alt. Så var det vel noe om at alle mannfolk på dette forumet er autister eller noe slikt. En dame på 40 som fører et slikt språk er vel ikke spesielt tiltrekkende?

Jeg skjønner du blir lei når noen klønete mannfolk går rett på "fittepreik" og behandler deg som kjøtt. De færreste er jo slik. Så kanskje du har rett at den digitale arena ikke er for deg? Det jeg hører fra folk som er på type tinder og slikt er at det er masse null før det blir gull. Så enten må du bare overse det eller så kan du like godt velge bort den digitale plattformen.

Det du ikke virker å tenke over er at måten du omtaler andre på reflekterer deg som person og som menneske. En liten justering på hvordan du omtaler andre vil få deg til å fremstå som et bedre menneske. Og det er sikkert noe som vil komme godt med når du skal igang med å finne ny partner.

Jeg tror heller ikke folk reagerer på at du klare prioriteringer, og jeg tror ikke at folk vil du skal finne deg en "øltørst hårløs tjuakkas". Du skal finne en du liker. Samtidig som du gjerne må ha tanker om hva og hvem som passer så kan jo en slik liste fort bli verdiløs. Enten fordi du faller for noen litt uten at du planlegger det. Sånt kan jo skje selv om man har fylt 40. Eller at lista går ut på dato når det har gått feks 5+ år du ikke har funnet noen. Jeg tror bare du skal reflektere litt over hvordan du ordlegger deg, du er gammel nok til å forstå verdien av ordbruken. Om du fremstår litt brautete og traktoraktig som du kanskje har vist tendenser til i tråden tror jeg fort de delene overskygger andre deler av deg som menneske. Og at det kan trekke ned totalbildet av hvem du er.

Vil forresten avslutte med at for noen er øl kultur - mange brygger sitt eget øl eller er lidenskapelig opptatt av øl. Slik noen er opptatt av Cognac/Whisky eller vin. Slike kan fort finne på å ha bilder på profiler med øl. Men det er neppe slik som blir alkiser for de er gjerne opptatt av smak og komposisjon av ølet - ikke av rusen. Noen av disse er aldri beruset. Selv om de kanskje tar seg en øl hver fredag og lørdags kveld. Ikke se deg blind på det øyet forteller - bli kjent med personen før du faller din dom.
Sist endret av _abc_; 7. august 2023 kl. 08:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.