View Single Post
Sitat av aleksstaner Vis innlegg
Dumt spørsmål, men jeg har sett videoen flere ganger, og stoler mindre på politiet som var på plass der en den jevne pedofile prest, men hvor har vi det fra at noen andre en psykopaten i uniform angrep noen? Humøret mitt hadde blitt mange hakk bedre om jeg tenkte at noe annet en livstid i fengsel på samtlige politibetjenter på plassen var korrekt
Vis hele sitatet...
Det kan være greit å få med seg bakgrunnen for det som skjedde, som er at Simensen hadde drapstruet vektere og var aggressiv og konfronterende. Han ble lagt i bakken etter at en politibetjent først hadde prøvd å høflig få ham til å bli med et annet sted for å snakke.

I ettertid har det vist seg at Simensen har en historikk med væpnede politioppdrag mot seg, samt at han bar på flere ulovlige våpen. Det kan altså se ut til at politimannens vurdering av ham som potensielt farlig hadde noe for seg.

Hvis du vil vite mer, kan du lese dommen her:

https://www.politiforum.no/her-er-do...imannen/244439

Det er greit å huske på at politiet faktisk har lov til å bruke fysisk makt når det er nødvendig. Bare fordi noe ser stygt ut på video så betyr ikke det at det var galt gjort.
Sist endret av hemmeligegreier; 14. juli 2023 kl. 19:46.