View Single Post
Sexy as fuck.
Mozzie's Avatar
Sitat av KrølleBølleBrur Vis innlegg
Og det forutsetter at du skråstoler på en person som har blitt stoppa fire ganger på kontroll. Jeg har aldri blitt testet med spyttprøve engang, har bare blåst to ganger il.a ni år på veien.

Her tror får jeg inntrykk av at det er mer enn bare tilfeldigheter som gjør at TS blir straffa.

Om TS i det hele tatt snakker samt om gjennomsnittsforbruket sitt her... Hvem gidder å miste lappen FIRE GANGER? Skal jeg virkelig tro at han har lov til å kjøre i det hele tatt, hvis han har hatt førerkortet sitt inndratt så mange ganger? Det er vel da man blir "frihetsberøvet" i form av permanent inndragelse av førerkort?

Der er en ting å bli tatt EN gang hvis man selv mener at man er edru. Men man har f. ikke lært leksa si hvis man gang på gang blir tatt og på sin høye hest ønsker å dra det opp til et samlet søksmål.

Hvis trådens innhold skal omhandle realistiske scenario, kan vi i det minste basere det på mer enn et tvilsomt strawman tilfelle?
Vis hele sitatet...

Jeg ser ikke på det som rart at TS har hatt med politiet å gjøre pga cannabis. Første gangen sier han selv han var påvirket og da er det fortjent og done deal, men det å bli tatt i lang tid i ettertid pga sporstoffer (Man er ikke aktivt ruset etter 19t) er urettferdig. Spesielt når omregningen er 10x så høy som naboland. Alle disse sakene ville vært lavpromillesaker i Danmark og hadde vi vært dansk kunne ikke du satt der du sitter på din høye hest og ikke skjønner at Politiet aktivt oppsøker folk som har vært borti ulovlig rus oftere i trafikken. Voksne folk som vet dem takler cannabis bedre enn alkohol burde få være i fred og ikke straffes urimelig hardt bare fordi man ikke følger flokken og kun drikker alkohol. Eneste jeg vet er at lediggang er roten til at vondt - Og om ellers lovlydige borgere fratas sertifikat og mister evt jobb kun pga utdatert regelverk er det helt kontraproduktivt for storsamfunnet.