View Single Post
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Nå føler jeg du er nærmest uredelig og kledelig uinformert. Ingen varige mèn sier du? Fyren har fått konstantert ptsd. Det kan følge ham hele resten av livet. Og det kan gjøre at hans livskvalitet blir kraftig nedsatt. Isolasjon, utrygg i sosiale settinger, ute av stand til å stå i jobb, gjentatte tunge depresjoner, suicidale tanker og kanskje forsøkt, inn og ut av psykiatrisk døgnbehandling. År etter år. Du sier det ikke er varige mèn?
Vis hele sitatet...
Nei. Som jeg forklarte i mitt forrige innlegg, hvor jeg også ble spurt om nettopp PTSD, så sa jeg da at "PTSD er varige mén, men man trenger ikke være nær døden for å ha angst etter en traumatisk lidelse". Og poenget mitt var og er statdig at en eventuell stresslidelse som følge av traume absolutt ikke er det samme som å være nær døden. Så, igjen, hvor har du det fra at han var nær ved å omkomme?

Men når vi først er inne på PTSD, hvordan vet du at han har fått konstatert PTSD?

I følge dommen som ble gjengitt i Politiforum, og som jeg lenket til i mitt forrige innlegg, var han på det tidspunktet til utredning for PTSD. Sitat: "Han er henvist til DPS (Distriktpsykiatrisk senter) for vurdering av PTSD (posttraumatisk stresslidelse) som følge av hendelsen". Å være til utredning for noe er ikke det samme som å være diagnostisert med noe.

Så hvordan vet du at han har fått konstatert PTSD? Legg gjerne ved en lenke. Og da trenger jeg kanskje ikke å nevne at ev. uttalelser Simensen har hatt til pressen i løpet av mediakjøret før rettsaken åpenbart ikke er til å stole på.