View Single Post
Sitat av *pi Vis innlegg
Retten tar stilling til om tiltalte handlet innenfor det som er lovlig for politiet. Ikke om det var greit. Hvis det stemmer at dette er innafor vanlig praksis i politiet, så burde vi kanskje heller diskutere hvorvidt det burde være det.
Vis hele sitatet...
Hva mener du med vanlig praksis? Det er uvanlig at det brukes så mye fysisk makt, men det betyr ikke at det ikke er innafor det politiet må kunne gjøre for å utøve tjenesten sin.



Sitat av Lyd-Same Vis innlegg
Mann, er ikke du litt for biased til å delta i denne diskusjonen?

Jeg har lest postene dine opp gjennom årene, du er enten gift med en som er Politi, eller så jobber du selv i Politiet.

Det at du valgte å svare abc, og ikke adresse spørsmålet om sletting av bevis?
Vis hele sitatet...
Hva med å holde deg til saken i stedet for å begynne med personangrep?

Jeg diskuterer dommen og hendelsen dommen beskriver. Overskriften på tråden handler også om nettopp den angivelige politivolden. Hvis du vil diskutere andre ting, kan du jo starte din egen tråd fremfor å avspore denne?



Sitat av _abc_ Vis innlegg
Det er da ingen grunn til å stole blindt på rettens beslutning.
Vis hele sitatet...
Jeg har allerede spurt deg om du kan forklare konkret hva du mener er feil i dommen, men du har fortsatt ikke klart å gjøre rede for dette.

Politiet kjente ikke til hverken Simensens forhistorie, eller at han bar våpen da Siemensen ble grisebanket. Og likevel fikk offeret så grundig juling at det er et under at den mannen fortsatt kan gå og snakke.
Vis hele sitatet...
Simensen kjempet mot politiet i totalt 17 minutter, og kom seg til og med opp og angrep politimannen. Var du ikke klar over dette?

Det som er underlig er jo at ikke kollegene til den voldelige politimannen også er anmeldt - for tjenesteforsømmelse. For i den gitte situasjonen ville det eneste riktige være å anholdt og lagt i jern politimannen som gikk berserk.
Vis hele sitatet...
Nå har jo retten kommet til at det ikke var ulovlig maktutøvelse, og du har fortsatt ikke klart å gjøre rede for nøyaktig hva du mener retten tar feil om.

Generelt virker det som du ignorerer svar på innlegg her, og bare skriver det samme om igjen uten å utdype eller begrunne nærmere.
Sist endret av hemmeligegreier; 12. juli 2023 kl. 20:48.