View Single Post
Sitat av noguhso Vis innlegg
Her tar du i groveste laget feil. Jeg er ikke gal på noen som helst måte. Utspekulert - ja, det kan jeg ikke benekte. Men ikke gal som du sier. Jeg har bare utøvd vold en gang i livet mitt, men karakter av psykisk vold dominerer for meg. Venner, kolleger, medstudenter og familie. Jeg klarer ikke å stoppe dette. Jeg blir sett på (ironisk) som svært empatisk og støttende, men da alltid med en baktanke og gevinst. Hadde mine nærmeste visst dette så hadde de blitt forbi sjokkerte, det skjules godt men enkelte ganger kommer min indre side frem. Likevel sliter jeg ufattelig mye med diverse... Og jeg ser ingen utvei eller løsning på dette, jeg tror ikke jeg får det til, selv med "hjelp" fra fagpersonell. Jeg aner ikke hvordan jeg kan forbedre meg
Vis hele sitatet...
Du tok ikke referansen? Du ER gær'n du. Er fra en norsk film, Elling.

Bortsett fra det så tenker jeg 3 forskjellige fagpersoner tar neppe feil når jeg samtidig ser hva du skriver i tråden. For all del, jeg er ingen fagperson, jeg er bare en helt vanlig gærning med psykiatrisk historikk og en håndfull diagnoser.

Jeg tenker vel at det er kanskje helt typisk for en med PF av dramatisk karakter og reagere akkurat som det du gjør her i tråden. For diagnosen gjør noe med ditt indre bilde av deg selv som perfekt. Står diagnosen er du defekt som alle oss andre. Derfor tror jeg du reagerer slik du gjør. Og du blir ikke frisk at den diagnose på egenhånd. Her må du være villig til å akseptere situasjonen også villig til å ta imot hjelp og behandling. Uten behandling vil ting gjerne eskalere over tid.

Men jeg kjenner deg jo ikke, og selv om jeg hadde kjent deg hadde jo ikke min mening vært verdt noenting da jeg ikke er fagmann. Bare mann. Og det spiller ingen rolle for min del hva det står i dine papirer. Men jeg tenker om jeg hadde fått en diagnose jeg ikke var helt enig i så tror jeg sannelig ikke jeg hadde orket å lage noe styr rundt det. Jeg hadde val bare tenkt ja ja ennå en og ferdig med det liksom.

Du får ha lykke til i kampen. Diagnoser kan fjernes.
Sist endret av _abc_; 7. juli 2023 kl. 14:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.