View Single Post
Om du ikke er opptatt hvor du bor så kan du få mye mer enn en liten leilighet for 3 mill. ( https://www.finn.no/realestate/homes...kode=221220018 ). Første eksemplet jeg fant på finn.no, måtte dog søke opp hvor det var for hadde aldri hørt om plassen.

Og hvorfor er det nøye å betale ned en leilighet?
Tenkt heller at ved å betale en sum i måneden (renter) så kan du disponere verdier som er mye større enn det du kunne uten å låne penger. Og denne verdien du disponerer altså eiendommen, kan vil mest sannsynlig stige i verdi. (gidder ikke kildehenvise). Verdistigningen på bolien vil sannsynligvis være høyere enn renten du betaler for lånet i banken. Historisk har dette vært tilfelle de siste tiårene. Og om man tar med verdi veksten av egenkapitalen som du har skutt inn i boligen, så vil du se at å låne penger til bolig gir deg adgang til høyere utbytte enn om du hadde blitt naver i kommunal bolig.

Så jeg mener du tenker feil. De pengene du tenker forsvinner i bolig, gjør ikke det. Men de gjør at du kan hente ut gevinst senere.

Og om du har utbetalt 24k i måneden og betaler 10k for bolig og lån. Da har du 14k disponibelt i måneden til å betale strøm, internett osv osv. Det høres ikke så ille ut i mine ører..