View Single Post
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Og hvordan vet du at det er slik?

For du kunne ikke tatt mer feil, jeg er onkel til en gutt på 6 og ei jente på 5.
Gutten har vært fascinert over neglelakken til mor og har mange ganger fått lakkert neglene i hvilken farge/glittergreie han vil. Ikke på et eneste tidspunkt har noen kalt han jente eller kritisert bruken. Tvert i mot sier folk det er kult eller fint.

De har hatt noe pride greier men det er veldig overfladisk: De går med regnbueflagg, synger sanger og koser deg. Det er egentlig litt det samme som 17. Mai. Ikke en eneste gang har ungene blitt trykket noe seksuelt stoff på seg. De nevner såvidt at noen kan ha to mammaer eller to pappaer på et punkt.

So, det du snakker om er allerede praksisen, og tingene du frykter representerer ikke virkeligheten. Så hvor har du hørt at det er slik du tror?
Vis hele sitatet...
Jeg (som altså ikke mener det er "for mye" pride) tror ikke det er så enkelt som det. Kjønnsrolleforvebtninger er høyst levende i samfunnet, og det er naivt å tro at det ikke også påvirker barn. Jeg har også sett undervisningsmateriell for barneskoler som sier at kropp ikke er det som avgjør hvilket kjnn du er, men derimot f eks hva du liker å leke med. Det er jo totalt skivebom hvis målet er mangfoldsundervisning, og helt utrolig at har sluppet gjennom. Det viser jo hvor viktig det er å kunne diskutere innholdet i både pride og annen kjønns- og seksualitetsopplysning, uten at det må bli et spørsmål om hvorvidt man er for eller mot slik opplysning.