View Single Post
Quite atrocious
Expialidocious's Avatar
752
Sitat av bruisepristine Vis innlegg
Vedrørende artikkel to så bunner problemet i mine øyne i at barn lærer og tror de må forholde seg til normerte stereotypiske kjønnsroller. Hvis man hadde lært barn at det er helt ok at man som gutt liker å kle seg i kjoler, leke med barbie, og elske sminke og fargen rosa, og fortsatt være gutt, og at man som jente kan ha kort hår, leke med biler, favorittfarge blå etc, og fortsatt være jente, så tror jeg man i aller største grad hadde unngått forvirra barn og ungdom som føler at de har feil biologisk kjønn fordi de ikke liker eller føler seg hjemme med de tingene man har blitt fortalt at man skal like fordi man har det kjønnet man har.
Så min mening er at man må aldri legge frem for et barn at løsningen på følelsen av å være i feil kropp kanskje kan være å utsette puberteten og etterhvert gå under kniven for å skifte kjønn, men man må lære alle barn å akseptere at det ikke er en fasit på hvordan man som biologisk jente eller biologisk gutt skal uttrykke seg.
Vis hele sitatet...
Og hvordan vet du at det er slik?

For du kunne ikke tatt mer feil, jeg er onkel til en gutt på 6 og ei jente på 5.
Gutten har vært fascinert over neglelakken til mor og har mange ganger fått lakkert neglene i hvilken farge/glittergreie han vil. Ikke på et eneste tidspunkt har noen kalt han jente eller kritisert bruken. Tvert i mot sier folk det er kult eller fint.

De har hatt noe pride greier men det er veldig overfladisk: De går med regnbueflagg, synger sanger og koser deg. Det er egentlig litt det samme som 17. Mai. Ikke en eneste gang har ungene blitt trykket noe seksuelt stoff på seg. De nevner såvidt at noen kan ha to mammaer eller to pappaer på et punkt.

So, det du snakker om er allerede praksisen, og tingene du frykter representerer ikke virkeligheten. Så hvor har du hørt at det er slik du tror?