View Single Post
Såpekoker av rang
364
Sitat av Lyd-Same Vis innlegg
Det virker som om du bare bruker ferdige loops?
..
Kanskje du tilogme er ung?
Da har du to valg, bli kunstner og chille resten av livet, eller bli en del av arbeidskraften og slave resten av livet.
Your call.
..
Skriv dine egne ting nå i starten så du får greie på hvordan ting henger sammen.
Loops kommer inn i bilde når du har dine egne greier som trenger elementer, når du bygger andre veien så blir det veldig generisk.
Det høres bra nok ut, men det høres og at det har vært gjort 1000 ganger tidligere.
Vis hele sitatet...
Jeg vil si at når man er helt i starten av musikkproduksjon, så er det aller viktigste å bare leke seg og dyrke den gleden man finner i det, uansett om man benytter seg av ferdige "loops" eller annet. Jeg synes det er en destruktiv tilnærming å komme fra sidelinja å sette føringer på den måten. Jeg skjønner heller ikke hvorfor du blander inn alder, karriere og fremtidsplaner. Her har vi en som synes dette er gøy, akkurat nå, hva det blir til i det store bildet er ikke så nøye. Det er fint å gi noen dytt, men uansett hvordan man begynner, vil begrensningene i helt ferdige loops og samples begynne å melde seg naturlig, og om man har blitt interessert nok vil ønsket om å utforske andre muligheter komme av seg selv.

Jeg startet i andre enden, jeg nektet å bruke loops og jeg dro det så langt i så mange år at det faktisk hindret meg i min kreative utfoldelse. Det er mye kult man kan gjøre med loops og samples, og det er dessverre ikke før de siste årene, sånn 15 år etterpå at jeg utforsker det.