View Single Post
Da kan jeg legge til enda ett tilfelle der det har skjedd, har hørt om 3 andre tilfeller her inne som har ført til utlevering av IP adresse. Dette er veldig lenge siden så ta det jeg sier med en klype salt når jeg lister de opp.

En av episodene skal ha vært knyttet til en skrytetråd etter ett innbrudd i kontainer med fyrverkeri.

Ett annet tilfelle var i tilknytning til en rekke episoder med hacking/phishing om jeg ikke tar feil.

Det styggeste og siste tilfellet var en kar som lagde noen poster der han snakka om at han hadde en ung jente innelåst i leiligheten sin.
Slik jeg husker det skal han ha dopet henne ned på forskjellige rusmidler og voldtatt henne, samtidig som han skrev/diskuterte det her inne.



Forstod det også slik at, iallfall på det tidspunktet, at freak ikke hadde fått henvendelser om utlevering av detaljer i forbindelse med den rusrelaterte delen av forumet. Det er jo bra.


I denne tråden så forstår jeg veldig godt at politiet fattet interesse for trådstarten, selv om han tilsynelatende ikke var den som utførte volden.
Det er godt at slike ting blir tatt på alvor. Om jeg var dommer så hadde dette gått som drapsforsøk.

Jeg lurer på hvordan det gikk med offeret, mange som ender opp med problemer for resten av livet etter en sånn hendelse.
Regner med det ble noen år fengsel på kompisen din, TS?

Sitat av Kjartan27 Vis innlegg
Da sier jeg takk og adjø til freak, ikke at jeg gjør så mye ulovlig men dårlig uvane å komme hit å skrive til tide og utide.

Mange år har det vært og faktisk aldri møtt eller forsøkt å møte noen over forumet. Har aldri vært nysgjerrig på hvem som skjuler seg bak nick..

Synes det er helt greit at mye blir rapportert men ser for meg mye synsing og slikt om ting som kunne ha vært istedetfor hva som blir skrevet.
Vis hele sitatet...
Hæ? Hva mener du? Er du sur for at en .no side utlever informasjon om IP adresse i alvorlige lovbrudd som potensielt drapsforsøk?
Jeg tror terskelen er ganske høy for å komme med slike henvendelser. Hadde det vært normen at de gidde ut IP adresser i ny og ne så hadde jo ingen postet noe.
Sist endret av DrDeath; 30. mai 2023 kl. 19:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.