View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Da må de slutte med den praksis umiddelbart. Slike diagnoser kan forfølge folk resten av livet. Forsikring mot uførhet? Psykiatrisk diagnose i journal og sykemelding? Glem det.

Så strengt som regelverket er for sykemelding tror jeg vel helst at du enten skøyer med oss nå eller at legen faktisk tastet feil på pcen. Tror du fastleger risikerer å bli tatt i å skrive falske sykemeldinger? De gjør det nok ikke om det faktisk finnes andre gyldige grunner med mindre det er input error.
Vis hele sitatet...
Etter sykemeldinga for kne gikk ut var vedkommende også sykmeldt for andre grunner der depresjon kanskje var mere riktig men det ble fortsatt brukt for operasjon i en fot i tillegg.
Den diagnosekoden jeg snakker om betyr ingenting, det er ikke en diagnose du har men er mere for hvorfor du kommer inn/mistanke hva du har bestilt legetime for.
Da jeg skulle ha utredning for ADHD og bestilte legetime til fastlegen for henvisning ble diagnosekode for hyperkinetisk forstyrrelse brukt (ADHD).
Når skal ikke jeg påstå noe men sålenge at man kan dokumentere at en sykemelding er innafor er det ikke sikkert det er sååå strengt om hvorfor man er sykmeldt?
Sist endret av NokErNok; 25. mai 2023 kl. 18:54.