View Single Post
Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Hvordan kan du være sikker på, at du aldri kommer til å drepe noen overlagt eller uaktsomt? Bare de rette omstendighetene rundt deg blir rette, blir du kanskje drapsmann du også. Sier jeg dermed at du ville ha drept under omstendighetene Jan Helge Andersen? Nei, det tror jeg på ingen måte! Men hva om dette var noe innesperret aggresjon fra barndommen, som han har fått ut? Kan han fortsatt ikke være en lovlydig borger, etter han har sonet sin straff?

Er det? De han drepte var på et sykehjem, der han var sjef. Altså de han drepte var eldre, som mest sannsynlig hadde dødd innen noen få år uansett. Sier jeg at dette var rett? Nei, på ingen måte! Men de han drepte bidro ikke noe mere til samfunnet! Men det har nok ikke han gjort etterpå heller.

Har ingen tall, og det tror jeg ikke du har heller. Synsingen din tror jeg i denne sammenhengen ikke verdt mere enn dårlig katteskit. Men om du vil at tidligere drapsdømte skal tjene inn til samfunnet igjen, hadde det nok hjulpet betraktelig om de hadde lettere fått jobb igjen.
Vis hele sitatet...

Jeg sier at jeg setter en grense ved drap og misbruk av barn (som et eksempel) Så da har jeg ikke sagt noe om hvordan jeg mener mennesker i psykose skal behandles, så som du selv er litt inne på så blir ikke det sammenlignbart.

Jeg skrev h*n istedenfor han og 20 istedenfor 22 fordi jeg ikke brukte Nesset som eksempel, det er bare du som snakker om Nesset.

Jeg har ikke tall, hvis ikke hadde jeg ikke spurt om vi har tall på det, så der synser du riktig.