View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja jeg syns det var dumt at det ble snakk om vold i tråden jeg lagde. Som sagt vil jeg ikke ty til vold og sånt er ikke meg i det hele tatt, jeg vil ikke ta i sånt engang. Var mer det at jeg lurte på hvordan jeg skal klare å leve med at noen aldri vil få troen på meg (har hørt det både via rykter og også rett fra folk. F.eks ei venninne av meg som kom å viste et bilde av meg som ruset, sovende og i en pinlig positur, halvnaken, og lo av det å trodde tydeligvis det var noe jeg syns var moro å se)

Og, at de fleste har suksess i livet med penger, biler, stort hus, fin type. Da blir meg og det lille jeg har fått til (avstå fra rus og motta hjelp) ingenting i forhold, for de fleste av de er i oppfatning av at det er "bare å slutte" . "Det er bare å skjerpe deg å få deg en jobb som oss andre". De tror deres helgefylla kan sammenlignes med dette mitt.

Men har funnet mye trøst fra dere som forstår hva jeg mener og beroliger meg.
Vis hele sitatet...
Vel livet er langt og dine "venner" har lang tid å falle på. Og flere av dem kommer helt sikkert til å gjøre nettopp det. Det er slik livet er. Noen ganger går det bra, andre ganger heller dårlig. Fint hus idag og flott type. Skilt, nevrotisk og i en sliten leid leilighet. Det kan skje alle det. Også dine "vellykkede venner". Eller de får helseproblemer, og faller ut av arbeidslivet eller tunge psykiske problemer som gjør at de blir isolerte.

Det jeg forsøker å få frem er at jeg synes ikke du skal sammenlikne deg med alle andre eller dine "venner". For det første virker vennene dine som ekte drittsekker som finner glede i å disse deg, holde deg nede og som ler av deg bak ryggen din, eller tilogmed når de vet du ser det for å få deg til å føle deg liten.

Dropp den gjengen der og skaff deg nye venner.

Du har tatt et aktivt valg om å endre livet ditt, og du har kjempet en seig kamp. Du har allverdens grunn til å være stolt. Nå må du se fremover, tenke ut hva du vil bruke resten av livet på og jobbe mot det målet.

Kanskje betyr det utdannelse, fast jobb eller deltidsjobb ved siden av studier. Og blir du sliten og trett når det nærmer seg eksamen så vet du jo at du har en enorm indre styrke, fordi du la rusen bak deg. Så da kan du puste rolig å være trygg på at du klarer dette også.

Du kan også be om rask psykisk helsehjelp i din kommune, også kan du ta opp dette der. Få litt hjelp til å sortere ut følelser og snekre sammen en plan for veien videre.

Dette finner du ut av og dette kommer du til å fikse.