View Single Post
Trådstarter
Videoen er publisert uten lyd, så om de brukte sirene i tillegg til lys vet vi jo ikke. Lysene kommer på når politibilen nærmer seg rømlingen og vennene hans. Om de umiddelbart oppfatter situasjonen er vanskelig å se utifra kameravinkel men det vi ser er at de er relativt raske med å flytte seg. Politiet sier de hadde travelt fordi de var kalt ut på et annet oppdrag. Javel? Og de velger likevel å slå av bilen, gå ut og ta med seg rømlingen?

Nei inntil vi ser klare beviser på det motsatte så tenker jeg dette er nok en sak der politiet foretar arrest på falskt grunnlag. Hadde jeg sett disse to videoen for en uke tid siden så ville jeg nok ledd godt av at han rømte fra marja også ville jeg tenkt ja ja han forsøker sikkert å prate ned straffen sin.

Men nå er jo verden slik at vi ser ting i sammenheng, og det den siste uka har vist er at noen politifolk er kriminelle, de arresterer folk på falskt grunnlag og leverer gjerne falske anmeldelser.

Om politiet virkelig har sitt på det tørre vedrørende denne rømlingen så trenger jeg mer bevis for at de snakker sant. For den siste video'n av rømlingen viser slik jeg ser det at politiet overreagerer og arresterer en mann som hygger seg med sine venner.
Sist endret av _abc_; 3. mai 2023 kl. 00:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.