View Single Post
Er jeg helt på jordet om jeg tror at Politihøgskolen er grunn til at Politi blir mer dominante i samfunnet?

Tenker de mister hele det sosiale aspektet når at de utdannes utenfor samfunnet, de blir sammenspleiset, og har bare med seg selv og gjøre, vi blir de andre, vi bli jobben dems, de utvikler et egen samfunn når de utelukker seg selv, og de gjør det i en såpass sårbar alder at det er vanskelig å reversere når de kommer ut i jobb.

Når de blir satt ut i samfunnet så har de misset flere kritiske år med sosial samvær med mennesker som ikke har samme mål og interesser som de selv har, de kommer ut en verden hvor det er veldig lite mennesker som roper av glede når politiet vil de noe.
De blir uglesett av Ola Nordmann, de får ikke besøk av Ola Nordmann, bare politi og familie går på besøk til politi.
Har du noen naboer som er politi?
Har de noen gang besøk av sivile mennesker?
Ikke som jeg har sett, og ikke som jeg får høre på bygda av de som kjente de lokale heltene før de ble politi.

Jeg tror veldig mye av tillits problemet til dagens politi, vil løses om man flyttet utdanningsløpet deres inn i samfunnet slik at de tvinges til å omgåes normale mennesker hver dag, slik at de må prate med andre mennesker enn politi, gapet mellom oss og dem vil ble en god del mindre om man kjente til de, og de til oss gjennom dagligdags sosial omgang.

Hvorfor er det så lett for politi å være røver mot alle andre enn sine egne?

Mener vi få de neste generasjonen inn et utdanningsløp på samme skoler som alle oss andre, for å snu denne trenden helt.
De må sosialiseres som hunder må når de er valper, hvis ikke kan de finne på å bite folk og dyr som ikke er en del av flokken.
Det gjelder ikke bare politi, vi må alle sosialiseres slik at vi ikke blir antisosial mot mennesker som ikke tilhører flokken, de fleste får dette gjennom skole og jobb hvor man må lære å aksept og hvordan man trygt sosialiserer med mennesker som kommer fra andre "flokker", sett at man vil at alle skal ha en fin dag.

Vi har tatt politi ut av denne prosessen og ut av det fikk man et anti-sosialt politi.

Tar jeg feil?