View Single Post
Det kan virke bra en stund, men så kommer problemet når du igjen møter veggen- denne gang med en alvorlig rusproblem på slep.

Du hører sjelden om folka som har blitt redda på grunn av rusmidler, og en av grunnene til dette er jo at det ofte går skikkelig til helvete når man begynner å inkorporere rusmidler i problemene sine. Det kan virke som bensin på bålet for veldig mange.

Som jeg har skrevet i en annen tråd med lignende tematikk, det finnes faktisk mange som lever den dag i dag på grunn av at de valgte å begynne med heroin i stedet for å finne tauet. Det betyr ikke at livet deres nødvendigvis ble en solskinnshistorie av den grunn, men så lenge man lever så har man enda muligheten til å få det bedre. Hvis rusmidler da kan få deg igjennom en tung periode som du ellers ikke ville taklet så mener jeg at det bare er å kjøre på, men da burde man ha slitt ut alle andre muligheter først.
Jeg har hatt perioder i livet mitt der jeg er veldig glad for at jeg har hatt rusmidlene å klamre meg til, men jeg er ganske sikker på at livet mitt ville vært mye bedre om jeg ikke hadde klamret meg til rusmidlene så sterkt som jeg har gjort.

Jeg er veldig pro-rus og det kommer jeg alltid til å være, men jeg føler ikke at jeg kan anbefale noen å trø opp denne stien for å finne veien sin.