View Single Post
Sitat av Knask Vis innlegg
Tenker det samme.

Jeg ble bitt i hånda av en hest en gang.
Det er ikke et rovdyr, har langt større overflateareale på tennene osv., men jeg var ikke i stand til å gjøre en dritt før den slapp opp litt.
Først da var det mulig å gi den en saftig knytteneve som gjorde at den slapp taket helt.

Når tennene fra en hund med store mengder adrenalin i systemet trenger gjennom hud, muskelvev blodårer og nerver... Ja, dere skjønner sikkert hvor jeg vil med dette.
Og hvordan skal man generere betydelig slagkraft med en rabiat hund hengende i den ene armen?

Hva tror dere om å trampe med full kraft på labbene til en hund som har bitt seg fast?
Vis hele sitatet...
Hester biter mye kraftigere enn de fleste hunder. Bare se hvor store kjevemuskler de har. Ved å google 'horse biting force' og 'german shepherd biting force' kom jeg frem til at en hest biter med 500 psi kraft, mens en german shepherd biter med 240 ish. Tenner hos en hest er ikke like spisse, men de er ikke ukvass heller, blir nesten som en svær avbitertang.

Ang. det å "generere betydelig slagkraft med en rabiat hund hengende i den ene armen" tenkte jeg at en bruker kroppsvekten sin til å falle over hunden og presse den ned så godt det lar seg gjøre, at den ikke har "veigrep" med labbene, helst havner den på rygg med deg oppå seg.

For man kan ikke dra armen ut, det vil bare gi mer skade, en bør dytte armen lenger inn for å oppnå bedre kontroll over hodet til hunden slik at den ikke river fra side til side. Det å være på toppen av hunden vil hjelpe på det. Så stikker man med den frie hånden.

Jeg forstår jo at alt dette er lettere sagt enn gjort, samtidig er det mye adrenalin og sånt i bilde, så man kan potensielt klare mer enn normalt, også pushe gjennom smerte.