View Single Post
Har selv fundert på hvordan en kan beskytte seg mot en hund som angriper. Pitbull, rottweiler og andre muskuløse kamphunder er nokså håpløst å forsøke å håndtere uten skytevåpen. Usedvanlig sterke hunder i denne kategorien. German shepherd og lignende hunder er også vanskelige, men jeg tror at man har bedre odds med en GS enn med en pitbull.

Stikkvåpen som er lett tilgjengelig er nok det "beste" en kan ha på seg. Hunder går for skrittet når de ikke får tak i ansiktet og halsen - verdt å huske på. Jeg har ikke vært i kamp mot en hund, men tenker at det mest "optimale" hvis en ikke kan rømme er å gi den en arm å hekte seg fast i for så og bruke kroppsvekten til å presse hunden ned og kvele/slå/stikke den til den slutter å være et faremoment. På ingen måte ideelt, en risikerer jo å blø i hjel hvis større blodkar i armen skades.

Sitat av Dough Vis innlegg
Dere som skryter uhemmet og mener det er greit å mishandle og drepe dyr bør kanskje ikke være like åpne om det på neste Tinderdate.
Det er mye forskning som viser sammenheng her med mangel på empati fra barndommen og tilbøyelighet til å utøve vold og begå drap.

– Dyremishandlere kan ende opp som mordere
(Tilfeldig artikkel, finnes mengder med stoff om dette).
Vis hele sitatet...
Usikker på hvem du referere til, men hvis en hund angriper deg på alvor, vil du si at det er sykt å forsvare seg? Står det mellom meg og hunden, så kverker jeg hunden (hvis jeg klarer), er det sykt?