View Single Post
Sitat av Fulmen Vis innlegg

@Dough: Nei, dette er ikke en unik hendelse. Vi snakker om mer enn ti tusen bittskader per år, og 9 dødsfall de siste 20 år bare her i Norge.
Vis hele sitatet...
Jo denne saken er helt unik i norsk sammenheng. 7 år med varsellamper. Kom gjerne med lignende eksempler:

Samme hund hadde skadet fem barn før smågutt ble drept Hunden som drepte et barn på ett år og åtte måneder hjemme hos barnets farmor i Brumunddal, hadde tidligere bitt og skadet fem andre barn.
Det fortalte aktor, statsadvokat Magnus Schartum-Hansen i sin innledning i rettsaken mot kvinna i 50-åra i tingretten på Hamar.

Første gang den samme rottveileren hadde angrepet et barn var 1. januar 2016.

Deretter var det fire ganger samme hund skadet barn. Blant annet en bror til gutten som ble drept i juni i fjor. Den tiltalte kvinna nekter straffskyld på begge punktene i tiltalen.
Vis hele sitatet...

Vi kan selvfølgelig strebe etter å bli bedre på å sile ut reelt farlige hunder, men jeg foretrekker å feile litt på sikker side her. Hunder er det nok av.
Vis hele sitatet...
Se forrige innlegget mitt. Dette har vært prøvd nå, men ja jeg er forsåvidt enig men det må skje på andre premisser enn avliving på grunn av bagateller uten bakgrunn i hundens mentalitet. Hundens mentaltstatus må være mye mer avgjørende. Det finnes folk som driver med dette i dag og verden er kommet veldig mye lenger enn bare noen tiår siden når dagens hundelov ble til. Historikken har jeg faktisk litt erfaring med.