View Single Post
Sitat av Fulmen Vis innlegg
Meh. En aggressiv hund har ikke livets rett. Om du må kvele den til den kneler er det like greit å gjøre jobben ferdig.
Vis hele sitatet...
Det finnes mange aggressive hunder som lever helt fint med en ansvarlig eier. Problemet er de som ikke klarer å kontrollere bikkjene sine. Om man først blir angrepet har man lov å gjøre det som trengs, samme med bønder som skyter hunder som jager sau og, har ingen problemer med det.

Virker som folk her overvurderer sine evner til når det gjelder å forsvare seg mot hund. Kan ta et eksempel her hvor jeg bor er det mange gårder som har gjeterhund og mastiff som passer på dyrene, ofte en av hver, om de hadde gått til angrep på meg når jeg passerte, hadde det siste jeg burde gjort vært å gått til angrep tilbake mot de, hadde blitt bitt eller verstefall alvorlig skadet. Derfor du alltid skal deeskalere, holde deg rolig så godt det lar seg gjøre og om man blir bitt så tar man det med politi og eier etterpå.

For å holde poenget i tråden litt, nei man slår ikke knockout på en hund på 25kg pluss uten av man i det minste blir skambitt selv. Heldigvis er hunder snille dyr og går sjeldent mot andre mennesker, så det er en problemstilling svært få trenger å bekymre seg over.