View Single Post
Sitat av Eriksen92 Vis innlegg
TS; Det er mye svada-svar du har fått her.

Jeg har jobbet med telefonsalg i over ti år på 100% provisjon, utring til mennesker som ikke aner at jeg kommer til å ringe de, og jeg kan varmt anbefale deg å prøve det ut slik at du for kjenne på om dette er noe for deg.

Først; Telefonsalg er ikke for late sjeler, dette er hardt arbeid og markedet er ofte deretter. De beste selgerne i min bransje skyr unna fastlønn fordi man blir begrenset til nettopp en fast lav lønn (lav i forhold til hva en ellers ville hatt med prov).

Før jeg selv startet i denne bransjen spurte jeg som deg her inne på freak om hva folk tenkte om dette og fikk mange svar om at selgere er noen forbanna tullinger ofte uten utdanning, sleip som faen og bla bla bla. Noen greie svar det og. -Dette spurte jeg under mitt tidligere brukernavn så en finner vel ikke det igjen nå da det er over 10 år siden?.

Uansett. Noen tips fra meg for at du skal få en litt lettere start er å sette deg godt inn i det du skal selge. Sant? Kan ikke du det godt nok selv så vil du i møte med kunden opptre utrygg og ingen liker vel å kjøpe noe fra noen som ikke selv helt vet hva de egentlig selger?. Kunden merker dette umiddelbart. Om mulig, Ikke bruk tiden på jobb på å lære deg produktet/tjenesten du skal selge for da skal du nemlig jobbe.

En annen viktig faktor er at du må ha høy nok aktivitet, det vil si at du kommer i posisjon til å gi x-antall tilbud på det du skal selge. En ting er helt sikkert, ringer du 3 kunder og alle takker nei så kan du ikke bli forfær over at du ikke har 10 salg den dagen/uka/måneden f.eks. skjønner du hvor jeg vil? Ingen blir god på gitar uten å øve nok. Sånn er dette også. Og en ting til, sitt ikke med Facebook, Netflix, avisa what so ever når du er på jobb, for gjør du det så går aktiviteten din ned som trolig vil gå utover salget ditt som igjen gir deg en svært kjip lønn.

For ordens skyld; Jeg er ikke en toppselger i min bransje jeg ligger midt på treet, og det eneste som begrenser meg er meg selv og hvor mange tilbud jeg gir i løpet av en måned. Hvorfor? Fordi jeg trenger ikke høyere lønn enn det jeg allerede har. Kun derfor. Hva tjener jeg? Den hellige million. Dette er ikke selvskryt her svarer jeg bare på spørsmål før de evnt kommer. Bransje? Forsikring. Utdanning? Vgs.
Vis hele sitatet...
Så dine «ekspert tips» er å vite hva du selger og jobbe skikkelig hardt? Godt du er her med insiderinformasjonen din.