View Single Post
Har hatt bevæpnet politi på meg 2 ganger. Begge situasjonene ble håndtert profesjonelt av politiet etter min mening. Vestland. Aner ikke hvordan politiet opererer i resten av landet så kan ikke uttale meg der. Men i hvert fall her på vestkysten opplevde ikke jeg politiet som blodtørstig på noen måte.

Av andre hendelser jeg har observert av politiet her, så har jeg heller aldri sett politiet opptre uansvarlig. Normen er at gjerningspersonen eller personen det gjelder nekter å adlyde og gjør ting verre for seg selv. Et eksempel var en fest der politiet rykket ut for å ta en person inn. Han kunne lett fredfullt og uten dramatikk bare blitt med. Men ble helt spastisk og satte seg til motverge og kjempet i mot. "AAH RYGGEN MIN!" skriker han som om han gikk for en Oscar statue (ingen røff behandling), og folk rundt begynte å skrike "POLITI BRUTALITET" og bue. Så tenker det må være kjipt for en politibetjent som bare gjør jobben sin og vil hjem å spise middag - å deale med slik piss hele tiden.

Aner ikke hvordan politiet opptrer i resten av landet. Men i vest-Norge har jeg selv ikke opplevd at politiet er noe annerledes enn for en generasjon eller to tilbake. Skal være temmelig glad vi bor i Norge, borti USA kan jo politiet nærmest bare meie ned 50 sivile uten konsekvenser. Mye politi der borte som kun er ute etter en license to kill, som er direkte og uten å overdrive - morderiske psykopater som får et kick ut av å myrde hvem som helst.