View Single Post
Sitat av Stivtiss Vis innlegg
Det sier kildene ingenting kontant om nei.
Vis hele sitatet...
Det første linken handler om epigenetiske endringer, enten arvet eller forårsaket av fostermiljø. Den engelske wikipediasiden sier at det er mer evidens for ikke-sosiale faktorer og at det bestemmes tidlig. Snl- siden du linker til er ikke om homofili men homoseksualitet, og refererer til kjønnsdrift og seksuell adferd. Homosexual på engelsk tilsvarer vanligvis homofil på norsk. Snl-siden om homofili nevner ikke årsaker.

Det her er jo en vitenskapelig debatt som er relevant for samfunnet vil jeg si. Som den andre og denne tråden viser så er det forskjellige forståelser av dette. Samfunnet demonstrerer jo og dette gitt homofobi er en ting.
Vis hele sitatet...
Skjønner ikke helt hvorfor homofobi gjør det relevant å vite om det er gener, kjemiske forhold i livmoren eller whatnot som forårsaker det. Som nevnt, hvordan du omgås en person i rullestol er vel ikke avhengig av om førligheten forsvant før eller etter fødsel? Med mindre du tror homofili er noe folk bare finner på for å være sære eller irritere folk rundt seg (og det tror jeg ikke vi finner noen vitenskaplige kilder på) så skjønner jeg ikke hvorfor grunnen til legningen skulle ha noe å si for hvorvidt man aksepterer den. Så nei, jeg ser ikke helt hvorfor det er så samfunnsrelevant å komme til bunns i dette. Man må gjerne forske på det, men det er jo ikke et diskusjonspørsmål.