View Single Post
Sitat av sjuken Vis innlegg
Hemmeligegreier: jo, jeg kjenner politikvinnen, vi har vært naboer innover 25 år. Hvis du på fullt alvor tror at noen gidder å lyve om slike ting på et anonymt forum, tenker jeg at det er fint lite vits i å diskutere noe som helst i grunn.
Vis hele sitatet...
Vel, det hun sier henger ikke på greip. Bruk av våpen er strengt regulert og har med hva man er trent opp til å gjøre. Våpen blir ikke en enkel utvei, fordi det er ekstremt høy terskel for å trekke våpen og avfyre skudd.

Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Går ikke en hjullaster veldig sakte? Var det fare for at den kom til å kjøre over å knuse politibilen? Kan man ikke punktere slike dekk med en pistol? Ja, jeg har sikkert sett for mye film.
Vis hele sitatet...
Nå viser det seg at hjullasteren veltet en politibil med noen inni. Altså må den ha vært helt inntil, og kanskje i fare for å kjøre over og knuse hele bilen eller lignende. Da høres det definitivt ut som det ikke var noen annen utvei enn å avfyre skudd. Hvis den som er i bilen ikke kommer seg ut, er han jo død hvis ikke gjerningsmannen stoppet.

Det hjelper lite å punktere kjøretøyet. Det er ingen garanti for at det stopper, og man kan ha kastet bort verdifull tid som får den andre personen drept. Sannsynligvis vill skudd i dekkene ikke gjort noe som helst.

Sitat av tøffel Vis innlegg
For meg så er det noe som skurrer med denne saken... Han har ringt til amk for å få hjelp. De har tydeligvis ansett dette som ett oppdrag hvor dem trenger politiet på plass..

Tipper at ting har tiltet for mannen i hjullasteren.

Tipper de kom meget brått på denne mannen. 15 skudd er avfyrt av en tjeneste personen som ikke satt i bilen. Det er et fullstendig magasin det.. Kommer nok frem at dette ikke er en veldig erfaren politi
Vis hele sitatet...
Ting er ikke som på film. Gjerningsmannen faller ikke nødvendigvis sammen ved første skudd. Man må skyte til man faktisk får virkning, altså at handlingen som er i gang stanser.
Sist endret av hemmeligegreier; 14. desember 2022 kl. 22:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.