View Single Post
Jeg er helt ny i dette temaet etter å ha sett noen dokumentarfilmer om bruk av psykedelika for personlig utvikling og for medisinske formål. Jeg har aldri selv brukt noe form for psykedeliske midler før men vurderer å prøve fleinsopp en gang i framtiden. Men det er to ting som gjør meg veldig usikker: Det ene er er at fleinsopp har så mange farlige forvekslingsarter. Og det er så lite pålitelig info om temaet. Hvor vanlig er det å ta feil? Jeg plukker en del vanlig matsopp så jeg vet at når en først har plukket en sopp noen ganger kjenner man den godt. Men disse forvekslingssoppene ser så like ut på bildene at jeg begynner å tvile…
Det andre og viktigste er at etter å ha lest litt her i disse trådene om fleinsopp framstår det med å bruke psykedelika så hverdagslig og lite spesielt. Om jeg skal noensinne bestemme meg for å prøve det ønsker jeg å få bedre innsikt i meg selv, universet, tid, Gud… Har noen av dere opplevd det som stort eller terapeutisk å prøve fleinsopp? Har dere opplevd den store oppvåkningen, innsikten eller noe lignende? Føler nesten at jeg er litt skuffet… Er det egentlig verdt det? Pynter dokumentarfilmer og bøker som for eks Psykedelisk renessanse av Michael Polland på sannheten for mye?