View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Var det ved endt utredning du måtte ta det, eller var det første time?

Jeg kommer nok ikke til å levere en clean prøve ved første time. Men hvis det er først etter utredning er ferdig, er jeg nok safe.

Tenker jeg tar hjemmetest dagen før timen, og tar en vurdering da om jeg skal ringe inn og si jeg er syk.
Vis hele sitatet...
Det var med endt utredning. Selve utredningen (ADHD) tok et par timer. og besto også av intervju med moren min(tror det kan være hvem som helst så lenge de har kjent deg lenge). Etter utredningen fikk jeg skjema som jeg skulle fylle ut med fastlegen for å kunne starte på medisiner.

Der måtte jeg ta diverse tester og blodprøver for å vise at jeg var "frisk" nok til å få medisiner. Nederst på det skjema som legen skulle fylle ut var det urinprøve. Så det var den siste testen jeg gjorde før legen sendte svarene til DPS. Men så måtte DPS sin egen "lege" ikke psykologen min men egen person som ga ut medisiner få ledig time til meg.

Det tok og en god stund. For meg så tok det fra starten på utredning til jeg hadde fått medisiner kanskje 10+mnd å vente. Men det var flere grunner til det. Så tror ikke det pleier å ta fult så lang tid men de sa i første omgang at det tok et par mnd hvertfall. spørs hvor travel din DPS er tror jeg :P

Spørs nok og hvor ofte du har time hos de som utreder deg. Jeg fikk ikke time så ofte hos min psykolog, kanskje annenhver uke eller 1 gang i mnd. Så selve utredningen tok ganske lang tid. Dette er erfaringen min hvor de ikke har noen dokumenter eller mistanke om rusbruk. Urinprøven er bare standard for å få medisiner tenker jeg.