View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ble diagnosert tidlig dette året, begynte på 10 mg ritalin daglig, så 20 mg, så 30mg, da begynte jeg å merke bivirkninger som angst og en rar følelse av ubehag, legen byttet til aduvanz på sekundet da disse bivirkningene veldig ofte dukker opp hos folk som prøver ritalin, nå går jeg på aduvanz 50mg på morgen og 30 mg på ettermiddagen så jeg ikke sovner klokken 16:00.

Har ikke merket noe psykiske bivirkninger av aduvanz, kun fysiske som tørr munn og svetting enkelte ganger om jeg ikke gidder å ta noe på helgene. Livet mitt er helt forandret mtp på humør, motivasjon, konsentrasjon og livsglede.

Legen sa ritalin er den medisinen med størst og mest psykiske bivirkninger, og eneste grunnen til att man må igjennom metylfenidat før man får prøve amfetaminpreparater er kun fordi att ritalin er mye billigere for staten å kjøpe inn, IKKE pga fare for bivirkninger rus og misbrukspotensialet som jeg ser mange påstår. Sa forøvrig også att rusmisbrukere med ADHD diagnose som oftest slutter helt med rusmiddler når de får begynt på den medisinen og dosen som funker best for dem.

Ønsker deg lykke til og håper du finner riktig medisin for deg, og husk att disse medisinene ikke funker eller er behagelig for alle, så ikke bli lei deg om du ikke får noe utbytte av det.