View Single Post
Sitat av Sæd Vis innlegg
Dette regnet er meget velkommen. Jeg har hvert ute daglig nå i en uke og sjekket etter fluesopp men ikke funnet snurten av noe. Men flein fant jeg ca 300 av totalt mens jeg gikk rundt. Disse vokste i kanten av lysløypa i mit nærområde, der gresset møtter løypa vis det har noe og si. Er ikke bare på åpne sletter man finner flein nei..
Vis hele sitatet...
Såppas. Jeg er ikke rutinert nok til å vite hva som er flein på første øyekast og ikke sett noe på de få gresslettene jeg har vært på. Er litt begrenset hvor mange beiteområder jeg har vært på, siden alle beiteområdene jeg vet om i området, er helt inntil husveggen til folk..
Men skal ta meg en tur opp mot Gåsbu kanskje i helga. Der har det ihvertfall vært om folk i avisa som har vært og blitt stoppa av politiet på en senere anledning.

Satse på jeg finner noe, for både mikrodosing og makro/heroic dosering av flein er noe jeg har tenkt til. Kan få kjøpt av noen for 200 kroner pr gram, men finner jeg selv er jo det gull.

Sitat av soppus Vis innlegg
Har ikke funnet flein ennå, men idag fant jeg cirka 20 flotte røde fluesopper, samt 3 brune.



Hvordan ble teen??
Vis hele sitatet...
Er lettvint med rød fluesopp, for i riktig farge og lysforhold er den jo nesten selvlysende. Noen av dem kan man se langt inne i skogen, som om noen har kasta noe plastikk eller lignende.

Jeg har ikke hatt så mye effekt som jeg hadde håpa av av teen egentlig. Effekten kan minne om å være full av det jeg har fått til.
Jeg har vel ikke gått helt "all out" enda. Nå har jeg også en del fryst ned som isbiter.
Den største effekten jeg hadde, så tok jeg fluesoppen og brukte cannabis vape som forsterkning. Det var en veldig forsterkende effekt ihvertfall.
Under den trippen, så fikk jeg tanke loop. Jeg datt ut av det jeg tenkte på, prøvde å tenke tilbake på hva jeg tenkte på, så falt jeg ut igjen og prøvde da å tenke på hva jeg tenkte på, sånn at jeg kunne finne ut hva jeg egentlig tenkte på.
Evig runddans i rundt 20 minutter.
Hadde også en tendens til repetitive motion.
De andre, mindre dosene har bare vært avslappende.

Ellers var første runda med te laget litt for svakt. Rundt 200-300ml (har nøyaktig skrevet ned) laget på rundt 17-20 gram.
Andre runda var 300ml-400 på rundt 60 gram. Den tror jeg derimot kokte og det skal helst være under kokepunktet.
Det kan hende jeg ødela noe av virkestoffet. Ellers smaker det vel egentlig bedre å spise det, men å spise 15 gram er mye. I tillegg til at det da er konvertert mindre musicimol og at man fort ikke får "jevnt" virkestoff, siden det varierer enormt fra sopp til sopp.
Alt sammen er tørka på mellom 72-80 grader, for å konvertere mest mulig, i den eneste frukttørkeren jeg fant på nett som gikk over 70 grader.

Tanken er å ta en heroic dose av fluesopp også. Da blir det nok skrevet en trip report etterpå. Hittil har jeg aldri gått langt nok.
Det er ingen jeg vet om som har noen erfaring med dette, så her har jeg tatt det forskjellig. Har vel rundt 300 gram nå, og vil plukke mer utover høsten, så skal få prøvd meg frem på det meste her.
Utover høsten så blir det vel å prøve flein og en ordentlig trip på LSD for første gang også, så blir en del forsøk fremover.