View Single Post
Sitat av Absurd Vis innlegg
Ja og dette ser jeg en sammenheng i at det er mindre fokus på å hjelpe menn en kvinner induviduelt for å finne en passende jobb, menn er fortsatt veldig definert av kjønnsroller.
Vis hele sitatet...
Det kan hende du har rett i det, jeg har ikke sett noen hjelpetiltak for å finne rett jobb som er spesifikt rettet mot kvinner. Utdyp gjerne.

Nå finnes det ikke meg bekjent tall på selvmordsforsøk i Norge. Men er du mann så er det 4 ganger mer sannsynlig at du dør av selvmord en om du er kvinne.
Vis hele sitatet...
Det finnes, her er den første linken jeg fant. Det er relativt lett å google, kalles ofte kjønnsparadokset. Tre ganger flere kvinner enn menn prøver å ta selvmord, dobbelt så mange menn som kvinner dør av det. (Har sett nærmere tre ganger så mange noen steder, fire ganger har jeg ikke sett noe sted.)


Ja, hva den aktuelle sektoren trenger er seff viktig, men hva det enkelte individet passer som, er nok mye mer i feminismens favør en å drive å generalisere på kjønn, noen menn er femi, noen damer er maskuline..
Vis hele sitatet...
Selvsagt. Ingen har orotestert på det. Men å ikke legge inn fysiske krav som utestenger store deler av den ene gruppen er et tiltak. Moderat kvotering er et annet. Kon gjerne med konkrete forslag til hva som mangler

Jeg synes det er så trist at du generaliserer så hardt at kvinner deeskalerer og at menn sloss og er sterke... alle mennesker er forskjellige, og det er akkurat dette jeg mener vi ikke er tjent med, vi må se på hvor skikket en person er for en jobb mtp fysisk og mentalt, og det kan vi ikke definere utifra hvilket kjønn den har...
Vis hele sitatet...
Jeg begynner å bli lei av vranglesingen din. Jeg skrev at det har led hvordan man oppfattes i situasjonen. Skal du protestere på at en mann som har bestått mannekravet på politihøgskolen lett vil oppfattes mer truende av Bole-Kent enn en kvinne som ikke klarte mannekravet? Poenget mitt her, om det overhodet er av interesse, er at det trengs litt ulike egenskaper i politiet utover tradisjonell maskulin styrke. Det er ikke alltid det gir mest trygghet. Hvordan du fikk det til å bety at alle menn vil slåss, er hinsides min fatteevne.

Poenget mitt var at jeg ikke har pratet om krav til jobber, det var det en annen som gjorde, jeg snakket heller om yrker som i de linkene jeg sendte, der det gjerne ikke er noe krav til fysikk eller lignende, og gjerne er ufaglærte eller lave utdannelser, og når fysikk etc. ikke har noe og si, men det er et overrepresentert yrke på dødsstatistikken som er mannsdominert så ser jeg dette problematisk. jeg har da vel ikke snakket om forsvaret eller opptakskrav så det er jo litt rart at du sier at jeg sier "Du synes 1) det er urettferdig med egne kvinnekrav for å få flere ivinner i forsvaret? Og 2) det er urettferdig at det er flest menn som er soldater? Hva er ditt forslag til løsning her?
" - nei dette har jeg ikke sagt.
Vis hele sitatet...
Beklager, jeg fikk bestemt inntrykk av at du mente det har hyklerisk av meg å forsvare ulike fysiske krav for kvinner og menn fordi det var å generalisere at alle menn er sterkere enn alle kvinner. Men da er du altså for ulike krav? Det tas til etterretning.

Dette mener jeg er diskriminerende og tilhører et annet århundre hvordan kan du fortelle meg hva minn iboende hang er definert på mitt kjønn? Jeg begynner nesten å tro at jeg er mer feminist en deg, da i ordets opprinnelige betydning.
Vis hele sitatet...
OK, det var dråpen. Les det innlegget en gang til og vurder om det kanskje kan bety ca det fuckings stikk motsatte av hva du prøver å tillegge meg. Hvis ikke tror jeg vi sier at dette var en dødfødt diskusjon fra starten av.
Sist endret av *pi; 11. september 2022 kl. 02:30.