View Single Post
Sitat av *pi Vis innlegg
Faktum er at det i all hovedsak er feminister som kjemper for likestilling for både menn og kvinner. Sånne som deg er bare opptatt av menns rettigheter når dere kan bruke det til å kontre kvinnerettigheter med. Noe denne tråden er et glimrende eksempel på.
Vis hele sitatet...
Når man skal definere hva feminisme er, så treffer du spikeren ganske bra på hodet.

Ser du anklager trådstarter for å bare være for menns rettigheter ved denne posten. Er det så annerledes enn å påstå at dagens feminisme i stor grad fremmer kvinners rettigheter?

Nå kan jeg kun ta utgangspunkt i egne erfaringer, men jeg personlig kjenner en person som måtte flytte 200 mil for å kunne ha samvær med sitt eget barn. Hvorfor? Fordi barnemor ville flytte til hjemtraktene sine.

Når det kommer til studier kan man også se et kvinner får flere fordeler enn menn. Menn får kjønnspoeng ved 10 studier i Norge, mens kvinner får ved hele 113 studier. Hvis dette skulle vært rettferdig, hvorfor får ikke menn kjønnspoeng ved barnehagelærer? Vernepleier? Sosialt arbeid? Etc.

Kilder:
https://khrono.no/123-studietilbud-m...overalt/560311

Ved opptak av politihøgskolen har også kvinnene helt latterlige enkle fysiske krav ift mennene. En mann må ved et eksempel ta 60 kg i benkpress med fire repitisjoner. En kvinne må ta 32,5 kg. At man vil ta hensyn til dette er en ting, men jeg kan love deg at bola Kent-Ronny på steroider og full av dop ikke tar hensyn til dette.

Jeg sier meg ikke enig i alt TS skriver, men jeg kan til en viss grad skjønne hvor det kommer fra. Jeg hadde stolt kalt meg feminist hvis definisjonen av det hadde gjenspeilt seg i dagens samfunn. Jeg føler at veldig mange av dem som kaller seg feminister i dag kun fremmer kvinners rettigheter - som igjen blir det du anklager TS for, bare at kjønnsrollene er snudd.

Vil nok tro det baserer seg på erfaringer ila livet.
Sist endret av Filkor; 10. september 2022 kl. 22:15.