View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg kan ikke la noe slikt ræl stå uimotsagt, det er faen meg nummeret før jeg vurderer å sende en faktura: For slike "debatanter" som deg bruker sealioning som livsmotto. Her har du spydd ut en rekke påstander, uten å dokumentere noe som fuckings helst. Og nå må JEG bruke tid på å motbevise alt pisset ditt , rett å slett for at det er noe inni meg som bare IKKE KLARER Å LA VÆRE NÅR FOLK PRATER PISS.

Så, la oss starte.

Sitat av CBDbudbuddy Vis innlegg
Z

Å beundrere Ukraina som er blitt manipulert i mange tiår til å fostre opp nazister og generell nasjonalisme, og nå til å være slagmark og ukrainere offerlam for USA.

Nei, det er ikke mye beundre, synes jeg.

Små land som går i nasjonalistisk retning, ender som regel opp som lillebrorpartner til en stormakt. Det er typisk at de begynner krangle med landene de grenser til, nærmest som en naturlov, fordi de ofte har minoriter fra nettopp disse landene.
Vis hele sitatet...
Merkelig at American Jewish Community er særdeles uenig med deg der samt andre kjente jødiske organisasjoner.
Det skal under 5 minutter med googling for å finne ut at Nazi stempelet er ren russisk propaganda. Så kildekritisk kan vi ikke akkurat kalle deg.

Sitat av CBDbudbuddy Vis innlegg
Og det er vel akkurat dette USA har spilt opp til her. Jeg vet ikke hvorfor polakker og andre vestenforliggende lands folk plutselig er ok, for deres nylig erklærte nasjonalhelt Stepan Bandera slo inn hodet på slike med klubbe og hang småbarna deres i trærne til skrekk og advarsel. Men sigøynere får i alle fall gjennomgå fortsatt, på lik linje med russiskkulturelle. Det er kanskje ikke dette du finner beundringsverdig?
Vis hele sitatet...
Polen er ikke "plutselig OK", folk rundt i hele verden følger med forakt i blikket på hva som skjer i forhold til anti LGBT+ og nasjonalismen som skjer der. Men jeg skjønner ikke relevansen i diskusjonen.

Sitat av CBDbudbuddy Vis innlegg
Det er et uomtvistelig fakta at amerikanerne sto bak 2014-revolusjonen, på samme måte som nylig frigjorte dokumenter fra CIA viser støtte til Ukrainske nazister siden slutten av 2. verdenskrig. Det er også lekket lydopptak fra før kuppet i 2014 av amerikanere som åpent diskuterer hvem skal sitte i den Ukrainske regjeringen.
Vis hele sitatet...
"Uomtvistelig fakta" ja.. kan du komme med et fnugg av bevis som backer påstanden din? Ikke det nei? Nettopp, FORDI DET ER RUSSISK PROPAGANDA.
Det er ganske klart at folk var pisse lei av Russisk innflytelse og et statsoverhode som dro de lengre unna EU.
Dette koblet sammen med korrupsjonen
daværende presiden Yanukovych sto bak så var det siste dråpen i begeret. Folk var pisse lei og de tok til gatene og krevde handling.


Sitat av CBDbudbuddy Vis innlegg
Det er synd på Ukraina, men ikke fordi Russland angrep dem. Russland inngikk en traktat med Ukraina, den såkalte Minsk-avtalen. Ukrainere unnlot å følge denne, og brukte den til å vinne tid for å bygge opp sine væpna styrker. På oppfordring/"nonrefuseable offer" fra USA.

Og Nato var tungt inne å trente opp ukrainsk personell helt siden 2014.
Vis hele sitatet...
La meg forklare Minsk-avtalen, siden du ikke ser ut til å ta inn over deg at det var en avtale der Russland TOK UKRAINSK TERRITORIE FRA DE.

Det var et forsøk på å roe ned gemyttene og mane til mer dialog, et lite steg i retning mot fred kan man kanskje si. Men den var fremdeles urettferdig og russland TOK områder fra ukraina. Det finnes ingen klare rapporter på hvem som startet hva men begge parter dreit en lang faen i våpenhvilen. Det hele kulminerte i russiske terrorister (eller russisk separatistbevegelse) tok Donetsk flyplassen med makt.

Og påstanden om at NATO styrker tok seg ulovlig inn i ukraina og trente soldater mens Viktor Yanukovych satt som president er totalt løgn. Det er en særdeles sensasjonell påstand som du burde dokumentere GODT, for det er rett å slett noe som hadde sendt det politiske verdensbildet på hodet: Med andre ord er det pisspreik.

Sitat av CBDbudbuddy Vis innlegg
Det dør så mange ukrainske soldater hver dag, at det er helt nifst. Russland har overlegen artilleri- og luftkapasitet, mens Ukraina stort sett bruker infanteri i skyttergraver.

I løpet av uka vil russiske styrker ha omringet ukrainsk Bakhmut, og når den faller, er Donetsk russisk. Byen er hovedknutepunktet for ukrainsk motstand i regionen, og logistikken deres vil falle sammen.

Vit at Russerne blir tatt i mot av mesteparten av befolkningen i okkuperte områder som frigjørere, for disse menneskene var annenrangs borgere i et stadig mer nasjonalistisk Ukraina. Russland planlegger folkeavstemninger i okkuperte territorier i september om hvorvidt de ønsker bli russiske. Noe de vil. De fleste har allerede søkt russisk statsborgerskap.
Vis hele sitatet...
Den seksjonen her har jeg ikke mye å kommentere annet til at det viser jo et klart bilde av at du er en stor tilhenger av Russland.

Foruten noe av kommentaren om overlegen styrke så er dette her reint pisspreik. Nei, det er ikke slik at de fleste ukrainerne har søkt om russisk statsborgerskap. Det er også ren løgn at ukrainske sivile tar i mot russiske styrker som frigjørere: Noen russlandsympatisører finnes det klart, men brorparten av ukrainere mener det motsatte. Det er rapporter på sivile som blir tvunget, "at gunpoint" å signere russiske statsborgerskapsøknader.
Og de få som faktisk ville ha russisk statsborgerskap, har nå blitt kallt inn til militærtjeneste, som ofte betyr den sikre død.

Sitat av CBDbudbuddy Vis innlegg
Det synes meg du spør om hvorvidt man ville drevet gerilja og partisanvirksomhet i Norge under en eventuell okkupasjon. Det hadde sikkert vært spennende det, til man ble skadet, traumatisert eller drept.

Men da Norge var tysk resulterte slik virksomhet i grusomme hevnaksjoner mot sivile. Man straffet kollektivt. Det er ingen grunn til å tro at en annen makt ville vært noe snillere.
Vis hele sitatet...
Men altså kjære deg: Det er jo NETTOPP det som gjør geriljakriging og "alt for fedrelandet" en så heroisk ting å gjøre: Man gir ALT for landet sitt, for sin familie, med livet som innsats. Det er da faen ikke slik at gutta bak tungtvannsfabrikkaksjonene satt på stua og tenke; Nei vettu hva gutta, det her er for skummelt ass, jeg skal ikke være noe idiot som gir livet mitt for noe så tåpelig som nasjonen Norge.

Så velkommen etter.

Sitat av CBDbudbuddy Vis innlegg
Og norsk motstandskamp, såkalt, besto for det aller meste i å gjemme seg, så man slapp å arrestert av Gestapo. Min bestefar lå på fjellet i 4 år, etter å ha "frigjort" de beslaglagte radioene i bygda. De ble delt ut igjen...

Men det hadde åpenbart ikke noe å si for hvor lenge Norge var okkupert. Hadde de latt være sabotere og å gjøre motstand, hadde mange færre nordmenn dødd, og vi hadde blitt frigjort nøyaktig like fort.

Norge ble frigjort fordi tyskerne tapte krigen i Tyskland, etter å ha utmatta seg mot horder av sovjetiske soldater. Sovjet mista mange millioner soldater i den krigen, og uten dem hadde vi snakka tysk den dag i dag.
Vis hele sitatet...
Jeg blir nesten provosert av det her, det er totalt PISS og du aner tydeligvis omtrent NULL OG NIKS om hvordan motstandsbevegelsen hjalp til under krigen. Jeg anbefaler deg å lese Nådeløse nordmenn: statspolitet.
Det er nesten slik jeg hører bestefarsan snu seg i graven av alt dritten du påstår om motstandsbevegelsen.


Sitat av CBDbudbuddy Vis innlegg
Den fantastiske d-dagen var ikke noe annet enn første steg i kappløpet til Berlin mot Sovjet.

Amerikanerne og engelskmenna så tyskerne tape i øst, og kunne ikke la Sovjet få hele Tyskland i sin makt. Men vesentlige i det siste året, var altså disse engelsktalende ikke.

Og med tanke på motstand under en eventuelt invasjon vil sivile nordmenn med molotovs og jaktrifler bare jomfruer i nød for norsk militærvesen. Dvs, vi ville bare vært mitraljøseføde, for ingen ville kommet for å redde oss.

Jeg tror du har et ganske romantisk syn på krig. Og et urealistisk syn på norsk sivil slagkraft.

Afghanistan og Ukraina var fulle av våpen før krigene begynnte. I Norge har ikke sivilbefolkningen noe som ville bremset en invasjon i særlig grad.
Vis hele sitatet...
Siste kommentar er vel at du fremstår som en pro-russisk edge-lord med lite livserfaring. Og ikke faen om du skal få stå uimotsagt her på MITT FREAKFORUM.. ja jeg sier mitt, jeg føler jeg har bidratt endel over årene her. Vi er en hyggelig gjeng i kjernen men de siste årene så føler til og med jeg at innvandringen av incels og idioter som sluker propaganda fra sosiale medier rått har nådd en grense.

Dere skal aldri få stå uimotsagt, det tar meg kanskje tid, men en eller annen dag kommer jeg og min google-fu er tydeligvis et univers over din.

Beware

Ps: Hvor skal jeg sende fakturaen? Timessatsen min er 3600 og man fakturerer aldri mindre enn for 3 timer. Regn med et ekstragebyr for aneurismen som holder på å sprekke i skallen min.
Sist endret av Dodecha; 10. september 2022 kl. 18:40.